جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سبحانی نسب

حوزه/ رئیس انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان استان قم از مسئولان خواست نسبت به حمایت از کتب مروّج سبک زندگی اهل بیت(ع) به خصوص در رابطه با گروه سنی کودک و نوجوان ، اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سبحانی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: با توجه به این که به نوعی بی دفاع ترین قشر در برابر تهاجم فرهنگی ، کودکان و نوجوانان هستند، لذا باید از طریق انتشار محصولات فرهنگی و هنری مناسب همچون کتاب های خوب ، پرمحتوا و جذاب برای این نسل به خصوص در رابطه با سبک زندگی اهل بیت(ع) به مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن پرداخت.

وی با بیان این که هر چقدر که به مساله تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان اهمیت بدهیم، در مسیر سعادتمندی جامعه اسلامی گام برداشته ایم، افزود: ما باید بیشترین اهمیت و سرمایه گذاری را در این عرصه و فعالیت های مرتبط با آموزش و پرورش بدهیم و گرنه نمی توانیم در جنگ فرهنگی و اعتقادی که دشمن علیه ما به راه انداخته، به خوبی از داشته ها و اعتقادات و باورهای دینی خود دفاع کنیم.

این ناشر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: آن گونه که ما از کلام نورانی اهل بیت (ع) آموخته ایم ، در وجود کودک و نوجوان به جهت شرایط و اقتضائات سنی، زمینه رشد همه معارف و آموزه ها و تربیت ها وجود دارد و اگر ما او را در نوجوانی جدی گرفته و با خوراک خوب تغذیه کردیم آموزش مطلوب دیده و به سمت اهداف متعالی تربیت اسلامی سوق پیدا می کند که یکی از زمینه های مناسب تربیتی انس با کتاب است.

وی بیان داشت: باید شرایط مساعدی فراهم شود که ناشران دغدغه مند و فعال به ویژه در حوزه کودک و نوجوان به خوبی بتوانند به فعالیت پرداخته و در شرایط سخت اقتصادی کنونی، از حداقل حمایت های لازم در این راستا بهره مند شوند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha