پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت زینب

حوزه/ کتاب زندگی نامه حضرت زینب کبری(س) با عنوان "جز زیبایی ندیدم" به چاپ ششم رسید

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این کتاب ارزشمند به قلم غلامرضا امامی است و دربردارنده روایتی متفاوت از زندگینامه اسوه صبر و استقامت،حضرت زینب (ع) است که در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای ششمین بار از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است.
بنابر این گزارش، عنوان کتاب برگرفته از سخن زیبای ام المصایب زینب کبری (س) هنگام اسارت در دربار یزید و در پاسخ به کنایه و طعنه یزید است، آن جا که فرمود:‌"و ما رأيتُ الاّ جميلاً"

در بخشی از  کتاب، رویای حضرت زینب (س) در کودکی چنین روایت می‌شود: «لرزه‌ای دیگر دل کوچک دخترک را به درد آورد... دخترک شتابان در زیر شاخه‌ای دیگر پناه گرفت... پرتو سرخ آفتاب بر زخم شانه درخت نشست. دخترک نگران به شاخه‌ای دورتر دیده دوخت، به زیر شاخه روی آورد و آرام گرفت... اما...اما توفان از دور می‌آمد. غریوش دل دخترک را لرزاند. فریاد توفان به گوش دخترک رسید. توفان بیداد کرد... باز بر جان درخت تاخت و شاخه‌ای دیگر را از درخت گسست. شاخه‌ای دیگر از درخت جدا شد و به زمین افتاد... در بیابان تاریک، زاری‌ها بود، توفان‌ها بود، بیدادها بود و او تنها بود... دخترک تنها بود، تنها ماند... و ایستاد. او دیگر از تنهایی و تاریکی نمی‌هراسید، ترس از او می‌ترسید، دیگر دلش نمی‌لرزید، دستانش را به زانوانش زد و برخاست، جانانه برخاست... دستهایش را چون دو شاخه کوچک درخت به سوی آسمان بلند کرد و آسمان، دستان پاکش را نگریست. اکنون خود، درختی بالابلند و بلند بود؛ در برابر توفان...».
 
لازم به ذکر است: ششمین چاپ کتاب «جز زیبایی ندیدم» در 56 صفحه با شمارگان هزار نسخه به قیمت هشت هزار تومان از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی به نمایشگاه کتاب تهران رسیده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha