شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بیش از ۱۰۰ اثر به کنگره ادبی ام ابیها(س) ارسال شد

حوزه/ خانم دکتر واسعی گفت: بیش از ۱۰۰ اثر به کنگره ادبی ام ابیها(س) ارسال شده است که بحمدالله محتوا و معنی نوشته‌ها آیینی تر و دینی تر شده و آثار از کیفیت مطلوبی برخوردار بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ششمین کنگره ادبی ام ابیها(س) صبح امروز در مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرک محلاتی برگزار شد.

بر پایه این گزارش؛ امسال مدرسه علمیه بانو امین با همکاری مجموعه بینش مطهر این دوره از مسابقات را برگزار کرد که عمدتاً با تمرکز بر آثار و بینش شهید مرتضی مطهری است.

همچنین در این مراسم بانوان داستان نویس و شاعر حضور داشتند و اشعار و داستان‌های خود را در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال قرائت کردند.

 خانم دکتر فاطمه واسعی مدیر مدرسه علمیه بانو امین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به لزوم ترویج فعالیت های هنری و ادبی در میان طلاب با محوریت تفکر دینی افزود: این کنگره هر ساله در حوزه ادبی و هنری برگزار می شود. کنگره امسال یک ویژگی خاص داشت به این صورت که با مجموعه بینش مطهر در بخش تعاملات آموزشی، سبک داستان نویسی و شعرنویسی کودک و نوجوان و بزرگسال همکاری گسترده داشت.

وی افزود: چون نام کنگره به نام حضرت زهرا(س) است ویژگی آثار ادبی به شاخصه های حضرت در سیره اجتماعی و سیاسی ایشان پیوند خورده است البته در بخش آزاد نیز براساس انسان شناسی آثاری را دریافت ‌می‌کنیم. اما امسال توجه بیشتر به افکار شهید مطهری است.

خانم واسعی در ادامه گفت: بیش از ۱۰۰ اثر به این کنگره ارسال شده است که بحمدالله محتوا و معنی نوشته‌ها آیینی تر و دینی تر شده و آثار از کیفیت مطلوبی برخوردار بودند.

وی عنوان داشت: اسلوب کار بر پایه طلاب بخش خواهران است اما امسال این پیشنهاد را دادیم که آقایان هم شرکت کنند و حدود ۳۰ اثر نیز از آن‌ها دریافت کرده‌ایم. اما همایش امروز مخصوص خانم هاست و جایزه های آقایان برایشان ارسال میشود.

مدیر حوزه علمیه بانو امین تصریح کرد: هدف ما این است که سیره ائمه و مباحث دینی را در قالب آثار ادبی و هنری بیاوریم تا جذابیت های خاص خود را برای عموم مردم داشته باشد.

وی گفت: ما امسال حدود ۶۰ نفر برگزیده داریم. سه نفر اول در بخش شعر و داستان کودک،نوجوان و بزرگسال برگزیدگان این دوره هستند.

مدیر مدرسه علمیه بانو امین در پایان با اشاره به اینکه این کنگره دو قسمت دارد که برای طلاب و شرکت کنندگان آزاد است، افزود: امسال ۴۰۰ نفر از شاعران و نویسندگان سراسر کشور دعوت کردیم. همچنین سعی کردیم که دبیرستانی های شهرک نیز در فعالیت ها شرکت کنند و در مراسم دعوت شدند تا با فضای حوزه های علمیه آشنا بشوند. و امید این است که در قسمت فرهنگی مرکز مدیریت بخشی مخصوص نوشته های ادبی داشته باشیم.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha