شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمل:

حوزه/ مسئول حوزه نمايندگی ولي فقيه در سپاه آمل گفت: موضوع سبک زندگی ديني، یکی از مهم ترین دغدغه های ائمه معصومین(عليهم السلام) بوده و مقام معظم رهبری هم تاکید ویژه ای بر آن دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام حسینیان در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء(سلام الله عليها) آمل  بیان کرد: با وجود اين كه موضوع سبک زندگی ديني، یکی از مهم ترین دغدغه های ائمه معصومین(عليهم السلام) بوده و مقام معظم رهبری هم تاکید ویژه ای بر آن دارند، اما متاسفانه امروزه شاهدیم که زندگی برخي مسلمانان از سبک ديني فاصله گرفته است.

وي ادامه داد: با نگاه به زندگي غربي مشاهده مي كنيم که مهم ترین خلاء جامعه آن ها، معنویت است که نخبگان و اندیشمندان اين جوامع، این خلاء را متوجه شده اند، اما به دلیل آن که موجب بیداری مردم می شود، دولتمردان آنها اين مسئله را نمی پذیرند.

این فعال فرهنگی گفت: علت تاکید دینداران واقعی و بزرگان، بر سبک زندگی اسلامی آن است که زندگی دینی، موجب تامین سعادت دنیا و آخرت بشر می شود.

مسئول حوزه نمايندگی ولي فقيه در سپاه آمل در ادامه با اشاراه به روایتی از امام صادق (عليه السلام) در خصوص مولفه های سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: در این حدیث، امام صادق (عليه السلام) 25 روش را برای سبک زندگی بیان كردند که اولین آن سخاوت است که شامل گذشتن از مال، آبرو و جان شده و انسان را به بهشت می رساند.

وی تاكيد كرد: اگر انسان می خواهد ترازوی عملش در قیامت سنگین باشد، باید به یکتایی خداوند عزوجل و رسالت پیامبر اسلام (صلي الله عليه و آله) شهادت دهد؛ متاسفانه بسیاری از انسان ها دچار یک نوع شرک خفی  شده اند که خودشان هم متوجه نیستند.

حجت الاسلام حسينيان اعلام كرد: یکی دیگر از مواردی که موجب ورود سریع انسان به بهشت می شود، خالصانه انجام دادن کارها برای خداست؛ لذا اگر انسان، حُب مرگ و لقای پروردگار را در دلش دارد، بايد بخشش اموال خود را تنها  به خاطر رضای خدا انجام دهد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: در سبک زندگی اسلامی باید معصیت را ترک كرده و به دنبال کسب حُب و دوستی خداوند بود و بغض اهل معاصی را دل داشته باشيم که اين امر همان تولی و تبری است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha