پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام هاشمی-امام جمعه آوج

حوزه/ در عرصه طلبگی و سربازی صاحب الزمان(عج)، استراحت و بازنشستگی هیچ معنایی ندارد و تمام فعالیت هایمان از جمله تفریحات نیز باید در راستای ارتقای سطح معارف اهل بیت علیهم السلام در عرصه های مختلف اجتماعی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاء الدین هاشمی، امام جمعه آوج در جمع طلاب و فضلای آوجی مقیم قم که در مرکز قزوینی ها در قم  برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبان المعظم و تبریک سالروز ولادت منجی عالم بشریت، با بیان این که هیچ نهضتی بدون آمادگی محقق نخواهد شد، اظهارداشت: زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) از لوازم نهضت مهدوی است و خداوند متعال سرنوشت هیچ امتی را تغییر نمی دهد، مگر این که خود بخواهند و زمینه های این تغییر را فراهم سازند.

وی در ادامه به روایتی از صاحب الزمان(عج) در رابطه با بهبود اعجاز گونه اوضاع در آخرالزمان اشاره نمود و ابراز داشت: بقیة الله(عج) در روایتی می فرمایند؛ اگر بنا باشد کارها خود به خود و با اعجاز درست شود، در حکومت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) این کار صورت می گرفت.

امام جمعه آوج فراهم سازی مقدمات ظهور آخرین ذخیره الهی را از وظایف حوزه های علمیه برشمرد و اذعان داشت: اهل بیت علیهم السلام در روایتی ضمن اشاره به ویژگی های شهر قم در آخرالزمان، به انعکاس دانش الهی از این سرزمین به شرق و غرب عالم اشاره و بر لزوم زمینه سازی ظهور منجی تأکید نموده اند.

وی با بیان این که شهر مقدس قم، به عنوان مهمترین پایگاه نشر معارف ناب الهی، باید علوم اسلامی را ناظر به گستره جهانی تبیین و ارائه نماید، خاطرنشان کرد: در عرصه طلبگی و سربازی صاحب الزمان(عج)، استراحت و بازنشستگی هیچ معنایی ندارد و تمام فعالیت هایمان از جمله تفریحات نیز باید در راستای ارتقای سطح معارف اهل بیت علیهم السلام در عرصه های مختلف اجتماعی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی تلاش برای ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام و اصلاح جامعه و زمینه سازی برای تشکیل حکومت جهانی مهدوی را از راهبردهای مهم روحانیون دانست و ابراز داشت: مردم در فتنه ها آزموده شده، آمادگی اجتماعی خود را برای رویارویی با توطئه های پیچیده تر آخرالزمان ارتقاء می دهند.

سخنران نشست آمادگی های علمی و تکنولوژیکی در عرصه های مختلف را از لوازم فراهم سازی زمینه های ظهور منجی عالم بشریت دانست و ابرازداشت: انقلاب اسلامی بزرگترین زمینه ساز ظهور بقیه الله(عج) در طول تاریخ بوده، علی رغم وجود ضعف ها و کاستی های تحمیلی، قدم های بزرگی در این چهل سال برداشته است.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره ای نمود و اذعان داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان را مورد خطاب قرار داده اند؛ حوزه های علمیه به ویژه طلاب جوان باید بیش از پیش در تبیین و نشر بیانیه گام دوم انقلاب ایفای نقش نموده، تمام توان خود را برای عملیاتی سازی و اجرایی نمودن این بیانیه به کار گیرند.

امام جمعه آوج رسیدن به قله های دانشی، علمی و ارتقاء سطوح معنوی و اخلاقی را از مهمترین تاکیدات بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و ابراز داشت: با اجرای اقتصاد مقاومتی، باید ضمن تکیه بر توانمندی های داخلی بیماری اقتصادی که بر کشور سایه افکنده و مردم را با مشکلات عدیده ای روبرو ساخته، درمان نماییم.

وی استقلال و آزادی از تحمیل ها و زورگویی ها و نیز توجه به عزت ملی و مرزبندی ها با دشمنان را از دیگر فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و اذعان داشت: متاسفانه برخی از مسئولین حل مشکلات را در خارج از مرزها و در تکیه بر دیگران می بینند؛ حوزه های علمیه باید ضمن ارتقای سطح مطالبه گری اجتماعی، مسئولین را وادار به اجرای منویات بیانیه گام دوم انقلاب نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی ضمن اشاره بر اهمیت جایگاه بصیرت افزایی، با بیان این که رای به بهترین های انتخابات مجلس، در سرعت بخشی به زمینه های ظهور بسیار مؤثر خواهد بود، یادآور شد: الحمد الله در کشور حرکت های خوب و امیدوار کننده ای در راستای ارتقاء سطح بینشی و بصیرت افزایی مردم صورت گرفته است.

وی با تأکید بر این که ظرفیت ها و توانمندی های ایران اسلامی اصلا قابل مقایسه با حکومت های پیشین نیست، اظهار داشت: در طول این چهل سال، دشمن بارها توسط ملت غیور ایران طعم شکست را در فتنه های مختلف نظامی و اقتصادی چشیده است.

امام جمعه آوج با بیان این که نظام اسلامی با اقتدار روز افزون در مقابل تمام دسیسه های استکبار جهانی ایستاده است، خاطرنشان کرد: دشمنان بر این باور بودند تا با قدرت بخشی به جریان های افراطی از جمله داعش، ضربه محکمی به ایران اسلامی وارد کنند، این توطئه همچون دسیسه های دیگر با مدیریت مقتدرانه نظام اسلامی پاسخی معکوس گرفت و منجر به تشکیل لشکر اسلامی در منطقه گردید.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی در پایان قدم نهادن در مسیر تبیین منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را سربازی امام زمان(عج) دانست و خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در مقابل ولایت و رهبری ایستادگی می کنند، همه و همه در کنار صفوف دشمنان صاحب الزمان(عج) ایستاده، مانع زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha