شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 توصیه آیت الله العظمی سیستانی در خصوص ایزدی ها و آوارگان

حوزه/ به مناسبت پنجمین سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی، یکی از مسئولین آستان مقدس حسینی از توصیه حضرت آیت الله سیستانی در خصوص ایزدی ها و آوارگان خبر داد .

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت پنجمین سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی، یکی از مسئولین آستان مقدس حسینی از توصیه حضرت آیت الله سیستانی در خصوص ایزدی ها و آوارگان پرده برداشت.

شیخ فاهم الابراهیمی مسئول شعبه تبلیغ و آموزش دینی آستان گفت: از زمان صدور فتوای جهاد در سال 2014 میلادی شعبه ما وظیفه رساندن حمایت های لجستیک و بازدید از پایگاه های نظامی مختلف برعهده دارد.

وی افزود: در آن زمان حمایت لجستیکی دو بخش بود که بخش اول از طریق این شعبه به پایگاه های نظامی ارسال می شد و مشتمل بر سلاح و مواد غذایی بود و بخش دوم از طریق موکب های حسینی که با این شعبه در ارتباط بودند، انجام می گرفت.

شیخ الابراهیمی اشاره کرد: آستان مقدس حسینی در هر ماه بیش از 125 کامیون مواد حمایتی به پایگاه های نظامی مختلف و در دور ترین نقاط ارسال می کرد و برخی از آنان از طریق آسمان به رزمندگان رسانده شد.

وی تصریح کرد: بعد از آزادی فلوجه، تلاش برای بازگرداندن آوارگان به مناطق خود و مجهز کردن خانه ها به اثاثیه منزل، یخچال و کولر برای کاهش رنج های آنان آغاز شد و مواد غذایی به مناطق آمرلی، تکریت، بیجی، المزرعه، شرقاط و آوارگان موصل ارسال شد.

شیخ الابراهیمی به توصیه حضرت آیت الله سیستانی در خصوص آوارگان و زنان ایزدی، اشاره کرد و گفت: یک روز با آیت الله سیستانی در منزل ایشان در نجف اشرف دیدار کردیم و آن زمان جنگ و موج آوارگان ادامه داشت، که معظم له گفتند: مراقب آوارگان باشید، در حق آنان کوتاهی نکنید، با آنان رابطه خوبی داشته باشید و آن را حفظ کنید و آنان را بر خود مقدم بدارید.

وی افزود: به آیت الله سیستانی گفتم سید ما، در مورد ایزدی ها چطور؟ گفتند: ایزدی ها امانتی بر گردن ما هستند و هرگز در حق آنان کوتاهی نکنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha