جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اجتناب از خام فروشی تولیدات کشاورزی، گفت: باید به صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی در استان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، بر توجه ویژه به صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نباید محصولات و تولیدات کشاورزی خراسان شمالی به‌صورت خام فروخته شود، خطاب به مسئولان جهاد کشاورزی استان، افزود: تلاش کنید زنجیره محصولات کشاورزی در استان تکمیل شده و محصولات تولیدی این بخش، تبدیل و تکمیل شوند تا ارزش افزوده آن افزایش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ارائه گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، اضافه کرد: این آمارها نشان می‌دهد در بخش کشاورزی استان تدبیر و مدیریت خوبی صورت گرفته و از سوی دیگر خداوند هم امسال نعمت‌های خوبی را به مردم ما عطا کرده است.

وی ادامه داد: امسال نزول بارش‌های رحمت الهی فراوان بوده و این موضوع فرصت خوبی است که کشاورزی و باغداری ما تکان خورده و رونق تولید در این بخش متجلی شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شعار سال هر کس باید به حوزه کاری خود رونق دهد؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود کشاورزان و باغداران هم سهم تولید خود را ازنظر کمی و کیفی بالا ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با توجه به بارش‌های پیاپی امسال سالی پربار و پربرکت برای ما خواهد بود و به فضل الهی توطئه‌های دشمنان که برای ما سال قحطی پیش‌بینی کرده بودند نقش بر آب شد.

وی تصریح کرد: امسال باید در بحث اقتصاد کاری کنیم که «ما می‌توانیم» به منصه ظهور رسیده و به خودکفایی برسیم؛ به‌گونه‌ای که میزان صادرات ما از واردات ما پیشی بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha