چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 معاون آموزش حوزه علمیه خراسان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه و طلبه باید به دنبال هدایت سیاسی، معنوی، انقلابی و دینی جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) به اهمیت و جایگاه علم آموزی و اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام پرداخت و افزود: توفیق در عرصه حضور در دین را خداوند به ما داده و ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم و با اقدام و عمل، به طور مخلصانه به دین خدمت کنیم.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: تعلیم و تعلم ارث انبیای الهی است و ما اگر بخواهیم وارث انبیاء و ائمه(ع) باشیم، باید توانمندی لازم را برای خود ایجاد کنیم و الاّ نمی توانیم ملجاء و پناهگاه مردم باشیم.

وی در ادامه، پیرامون وظیفه حکومت اسلامی در برابر جامعه دینی گفت: تشکیل حکومت دینی از آرزوهای علمای گذشته بوده است و امروز باید حکومت دینی پاسخگوی نیاز مخاطبین در مسائل فردی و اجتماعی باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با استناد به کلام رهبری درباره تحول در حوزه، خاطر نشان کرد: طلاب می بایست با مطالعه دقیق گام دوم انقلاب، راه، روش، قاعده و قانون را درک کرده و از آن در راه ابلاغ دین استفاده کنند، لذا یک طلبه باید در چهار زمینه اطلاعات کسب نماید تا موفق باشد و بتواند به ترویج دین و ادامه انقلاب کمک کند.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، یک حوزه انقلابی چند وظیفه دارد که یک طلبه هم باید آنها را دارا  باشد و حوزه و طلبه انقلابی به دنبال هدایت سیاسی، معنوی، انقلابی و دینی جامعه باشد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع، لازمه هدایت معنوی را همان رفتار و سیر و سلوک خود فرد و لازمه هدایت سیاسی را همان بصیرت و بینش و نگاه عنوان کرد.

وی افزود: همه این موارد جزء ویژگی های یک طلبه انقلابی است و با مطالعه دقیق گام دوم انقلاب می توان به مراتب عالی در مورد شخصیت یک طلبه انقلابی رسید.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha