چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 489842
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
محدثه

حوزه/ نشست اخلاقی - معرفتی با موضوع «حکومت جهانی»، با سخنرانی حجت الاسلام محسن اژه ای، در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن اژه ای بعثت پیامبر(ص) را انفجار نور دانست و گفت: بعثت ایشان عامل بعثت دیگر پیامبران است و انقلابی در عالم ملک و ملکوت ایجاد کرد و پیامبر(ص) ظهور کلی هستند که تمام صفات و اسماء خداوند از جمله حلم، علم، رحمت، عفو و ... در ایشان متجلی است.

وی افزود: ائمه علیهم السلام نیز هر کدام مظهری از مظاهر و اسماء الهی هستند. برای امامت ویژگی های کلی بیان شده است، ولی برای امام عصر ویژگی های خاصی عنوان شده است.

عضو هیئت امنای مدرسه حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان با استناد به آیه33 سوره توبه «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» اظهار داشت: ظهور حضرت مهدی(عج) موجب ظهور حکومت جهانی می شود و همه مطالب دین بیان و در واقع ظهور مقام امامت و ولایت خواهد بود.

حجت الاسلام اژه ای به آیه 55 سوره نور «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا ۚ وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» اشاره کرد و گفت: خداوند حکومت جهانی را وعده داده است همه ی فرقه ها و نحله ها حتی کمونیست ها،  مارکسیست ها و آمریکا نیز به دنبال حکومت جهانی هستند و تنها راه حل فقر زدایی، برطرف شدن ظلم و جنگ تشکیل یک حکومت جهانی است.

وی با استناد به همین آیه اذعان داشت: «الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ» مقصود از مومنان، کسانی  هستند که ایمانشان همانند یاران امام حسین(ع) و مومنان شعب ابیطالب است و منظور از «عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ» عمل صالح یعنی شخصی که  امام شناس، زمان شناس و نیاز شناس باشد.

عضو هیات امنای مدرسه حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان با استناد به روایات فریقین وجه اشتراک بین آن ها در مورد امام زمان(عج) را این گونه بیان کرد: اعتقاد به ظهور و علائم آن، جهانی بودن حکومت، مهدی به عنوان لقب نجات بخش از  نسل حضرت زهرا(س) بودن، تعداد یاران، اقتدای حضرت عیسی(ع) به ایشان از مشترکات مذاهب در باره مهدویت است .

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: اکثریت اهل سنت معتقدند که حضرت مهدی(عج) هنوز به دنیا نیامده اند. عده ای از آن ها از جمله محمد بن یوسف شافعی  معتقد به متولد شدن حضرت هستند. در صورتی که شیعه معتقد است که امام زمان(عج) در سال 255 هجری به دنیا آمدند.

وی در پایان، داشتن معرفت توحیدی، عبادت در شب و روزه بودن در روز، صلابت، جانثاری و شهادت طلبی، شجاعت و دلیری، اتحاد و همدلی، زهد و پارسایی را از ویژگی های یاران واقعی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برشمرد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha