پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام کبیریان در حوزه الزهرا(س) قیامدشت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه و برنامه و قانون دهه های پیش روی انقلاب اسلامی تعیین شده است باید مورد توجه مدارس علمیه خواهران قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از پاکدشت، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، ظهر امروز از مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان پاکدشت بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید حجت الاسلام لزومی، امام جمعه و موسس حوزه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت ضمن خیرمقدم به مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، به معرفی مسئولین حوزه علمیه فاطمیه(س) قیامدشت پرداخت.

در ادامه این بازید، هر یک از معاونت های آموزش سطح 2 و 3، پژوهش، فرهنگی، مالی، مسئول بسیج و کتابدار حوزه علمیه فاطمیه(س) شهرستان پاکدشت، به صورت مجزا و تفصیلی در زمینه فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی این حوزه به ارائه گزارش پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان نیز در جمع مسئولین مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان پاکدشت ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان به فرازی از بیانات امیرالمومنین علی(ع) در زمینه پذیرش مسئولیت و واسطه فیض بودن آنان برای طلاب اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند «إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً يَخْتَصُّهُمُ اللَّهُ بِالنِّعَمِ لِمَنَافِعِ الْعِبَادِ، فَيُقِرُّهَا فِي أَيْدِيهِمْ مَا بَذَلُوهَا؛ فَإِذَا مَنَعُوهَا نَزَعَهَا مِنْهُمْ، ثُمَّ حَوَّلَهَا إِلَى غَيْرِهِمْ؛ همانا خدا را بندگاني است كه آنان را به نعمتها مخصوص كند، براي سودهاي بندگان. پس آن نعمتها را در دست آنان وا مي‏نهد چندان كه آن را ببخشند، و چون از بخشش باز ايستند نعمتها را از ايشان بستاند و ديگران را بدان مخصوص گرداند».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در ادامه به تشریح فراز مذکور پرداخت و اظهار داشت: امام علی(عليه السلام) در اين حکمت به نكته مهمى اشاره مى كند و مى فرمايد «خداوند بندگانى دارد كه نعمت هاى خاصى را به آنان بخشيده تا بندگان ديگر از آن بهره گيرند».

وی افزود: مسئولین حوزه می توانند مصداق این فرمایش امام علی(علیه السلام) باشند البته گرچه فعالیت در حوزه های علمیه خواهران دارای زحمت است ولی این مهم با گذشت ها و ایثارهای مسئولین و خدمت گذاری به بهترین بندگان خدا (طلاب) انجام می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان عنوان داشت: خدمت رسانی به طلاب نعمتی است که از سوی خداوند به شما داده شده است و از آن جا که يكى از شئون شكرگزارى نعمت اين است كه ديگران را هم در آن سهيم و بهره مند سازیم باید در راه هدایت طلاب از هیچ زحمتی دریغ نورزید. چرا که اگر شاکر بودید بر نعمتتان افزوده خواهد شد ولی در مقابل اگر در هدایت و بخشش آن نعمت ها به طلاب بخل بورزید نعمت از دستتان خواهد رفت و گروهی دیگر در جهت خدمت رسانی اين وظيفه را انجام خواهند داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با تقدیر از تلاش های وافر موسس حوزه حجت الاسلام لزومی در راه تبلیغ دین، به نقش طلاب و اساتید در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت، و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه و برنامه و قانون دهه های پیش روی انقلاب اسلامی تعیین شده است باید مورد توجه مدارس علمیه خواهران قرار بگیرد

وی عنوان داشت: باید دانش آموختگان بیش از پیش به فعالیت های فرهنگی و پژوهشی خود به خصوص در سال رونق تولید به تبیین ابعاد و محورهای مختلف این بیانیه بپردازند. هم چنین تولید مقالات کیفی تر با توجه به مساله یابی و نیازسنجی مشکلات جامعه از طلاب مورد انتظار است. ۳۱۳/۴۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha