چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سینما

حوزه/ منتقد حوزوی سینما و تلویزیون تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از سریال های تلویزیونی از ناحیه قصه گویی و فیلمنامه دچار ضعف جدی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: عموم سریال هایی که از رسانه ملی در این سال ها پخش شده، دچار مشکل سناریو بوده است به طوری که یا داستان خوب و قوی ندارند یا این که در قصه گویی و داستانی گویی دچار لکنت هستند و نمی توانند به خوبی مخاطب را در ادامه راه با خود همراه کنند.

وی افزود: حتی سریال نسبتاً موفقی چون "نون ، خ" که در ایام تعطیلات نوروزی از شبکه اول سیما پخش شد نیز به نوعی دچار این مشکل بود به طوری که گرچه سوژه و رویکرد طنز خوبی داشت اما در مقوله اجرا ، گویا اساساً قصه و داستان مشخص و برجسته ای نداشت و بیشتر برخی شخصیت های تیپ گونه به تکه پراکنی ها برای جذابیت سریال می پرداختند.

وی بیان داشت: البته در ایام نوروز، صدا و سیما با توجه به شرایط خاص اقتصادی مردم خواسته بود که فضای مفرحی بر سریال ها حاکم باشد و در ضمن به برخی مسایل و مطالبات مردم از جمله در عرصه معیشت نیز توجه کرده باشد ، اما با این حال باید توجه داشت که در زمینه قصه و داستان ، سریال ها هنوز مشکل جدی دارند.

کارشناس و تحلیلگر سینما و تلویزیون همچنین گفت: برنامه ریزان و برنامه سازان رسانه ملی در عین حال که باید مراقب باشند به آفت روزمرگی دچار نشوند، می بایست دغدغه ها و مطالبات مردم را هم پیگیری کنند و حتی در برنامه های غیر از سریال همچون برنامه های گفتگو محور، ترکیبی و یا سرگرمی نیز این دغدغه باید دنبال شود.

وی در ادامه با بیان این که سریال "دنگ و فنگ روزگار" این شب ها از شبکه اول سیما در حال پخش است، اظهار داشت: این سریال که درونمایه ای طنز گونه دارد نیز دچار همان مشکل قصه گویی است ، ضمن آن که در مورد برخی شخصیت ها در این سریال به شکل غیرهنری و غیرجذاب، اغراق شده و به طور خاص کنش ها و رفتارهای بازیگر نقش اصلی آن بسیار اغراق آمیز است و این از نقاط ضعف کار محسوب می شود.

حجت الاسلام آتش زر همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به این مسایل انتظار می رود که سریال سازان و مدیران رسانه ملی در تولید و پخش آثار نمایشی به جذابیت در عین قصه و داستان مناسب توجه کرده و البته در عرصه های گوناگون مثل طنز، درام ، تاریخی و غیره به تولید سریال اهتمام داشته باشند تا دست مخاطب برای گزینش سریال دلخواه خود باز باشد.

۳۱۳/۸



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha