شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: برای ارتقای معنویت در مدارش لازم است روحانیت به صورت دائمی در مدارس حضور داشته باشند و مدیران آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه ارتباط قوی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در دیدار حجت الاسلام ذوعلم معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش مقوله آموزش در کشور را جزو کارهای بنیادین و مؤثر در کشور خواند و بر لزوم تعمیق معنویت در کنار دانش اندوزی تأکید کرد.

وی به تهدیدهای فرهنگی موجود که از سوی دشمنان برای تغییر سبک زندگی دینی و فرهنگی در جامعه تزریق می‌شود، اشاره کرد و گفت: مقوله تربیت و انس گیری دانش آموزان در مقاطع پایین تحصیلی و ارتباط عمیق با خانواده‌های دانش آموزان از کارهای مؤثر در تربیت نسل آینده ساز جامعه است.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر ارتباط عمیق و فعالانه آموزش و پرورش با حوزه های علمیه، افزود: بهترین و مؤثرترین راه برای ترویج معنویت و امور دینی در بین دانش آموزان و مدارس حضور روحانی در مدارس است، فلذا باید ساز و کاری فراهم شود تا بتوان از ظرفیت‌های عظیم روحانیت بصورت دائمی در مدارس استفاده شود تا بتوان مباحث دینی، اخلاقی و اجتماعی را در مدارس توسط روحانیون بصورت درست در بین دانش آموزان و خانواده ها تبیین و اثرگذار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha