پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: موضع‌گیری مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد باید بر مبنای آرمان و اهداف انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سید محمد سعیدی عصر امروز در اولین نشست مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد که در سالن امام خامنه‌ای حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: مجمع دارای سه رکن اصلی مجمع، هیئت مدیره و بازرسی است که باید افراد کارآمد و متخصص و دارای ابتکار در امور مختلف در این سه رکن حضور یابند.

 وی ادامه داد: علاوه بر این افراد حاضر در این سه رکن باید تعامل سازنده ای  با دیگران داشته و قدرت پیشبرد اهداف را نیز داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اعتقاد و التزام عملی  هیئت‌مدیره مجمع عمومی به ولایت‌فقیه را مهم برشمرد و بیان داشت:  مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد باید نسبت به وصیت‌نامه شهدا درک و اطلاع کافی داشته باشند تا بتوانند رویکردهای خود را بر مبنای خواست‌های شهدا تطبیق و تدوین کنند.

وی پست و مقام را امانت الهی برشمرد و بیان داشت: افرادی که امروز در مجمع انتخاب می‌شوند باید نسبت به جریانات فکری موجود در جامعه آگاهی کافی داشته و موضع‌گیری مناسبی نیز نسبت به آن داشته باشند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: اعضای هیئت‌مدیره مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد باید بصیرت را در تصمیم گیری های خود لحاظ کنند و از تندروی و یا کسالت در انجام امور و تصمیم‌گیری‌ها پرهیز کنند.

وی انقلابی بودن و تقویت روحیه ای انقلابی را یکی از مهمترین اولویت های حوزه‌های علمیه برشمرد و ابراز داشت: موضع‌گیری مجمع عمومی طلاب نیز باید بر مبنای آرمان و اهداف انقلاب جهت داده شود و تصمیم‌های خود را بر مبنای جهت‌گیری‌های جناح‌های سیاسی تنظیم نکند.

نماینده ولی فقیه در استان قم شایسته‌سالاری را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در مجمع باید تلاش شود تا از سپردن پست و جایگاه به افرادی که در چند حوزه دیگر مشغول فعالیت هستند به‌شدت پرهیز شود.

وی خاطر نشان کرد: افرادی باید عهده دار مسئولیت ها باشند که دارای قدرت تشخیص، توانایی جمعی، تصمیم‌گیری، مهارت گفتگوی سازنده و روحیه و فکر سالم باشند.

313/57

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha