شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسس مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) آمل

حوزه/ موسس مدرسه علمیه فاطمه الزهراء (سلام الله عليها) آمل گفت: مهارت های زندگی باید برای دانش آموزان به خصوص دختران دبیرستانی به خوبی تبیین و تدریس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، آقای حامدی، موسس مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) آمل در ویژه برنامه بازدید حدود 80 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول و دوم مدارس شهرستان آمل از  مدرسه فاطمه الزهراء (س)  ضمن معرفی حوزه علمیه خواهران، بیان کرد: شما در مقطعی قرار گرفته اید که باید مهارتهای زندگی را به خوبی فرا گرفته و در زندگی اجرا کنید.

موسس مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) آمل افزود: شما در مکان حوزه وارد شده اید که متنسب به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است؛ ایشان از ما انتظار دارد تا چند مهارت را در زندگی خویش آموخته و رعایت کنیم که اولین آن، ارتباط با خداست.

وی ادامه داد: ارتباط با خداوند، سه جلوه دارد؛ که یکی از  آن ها، انس با قرآن است و همانطور که در احادیث وارد شده، قرآن ثقل اکبر و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) ثقل اصغر است.
استاد حوزه تصریح کرد: دعا یکی دیگر از راههای ارتباط با خداوند است؛ در حقیقت، دعا، قرآن صاعدی است که از زمین به آسمان عروج می کند.

حامدی اضافه کرد: سومین راه ارتباط با خدا، نماز و ملاقات با معبودی است که همه امور ما به دست او است؛ لذا  باید به این امر  اهمیت داده و توجه ویژه ای داشته باشیم.

موسس مدرسه علمیه خواهران آمل در ادامه دومین مهارت لازم در زندگی را ترک گناه دانسته و تاکید کرد: ارتکاب گناه، ممکن است برای همه پیش آید، اما باید مهارت لازم جهت ترکش را داشته باشیم؛ هم چنین باید مهارت کنترل زبان را به دست آورده و همواره صداقت و راستگویی را در پیش بگیریم.

حامدی تصریح کرد: یکی دیگر از مهارت های مهمی که امام زمان (عج) از ما انتظار دارد، نیت درست داشتن است که باید در همه کارها نیت خالصانه داشته و ریا نداشته باشیم.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha