شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شاهین شهر

حوزه/ اگر درک صحیحی از معنای انتظار داشته باشیم این درک صحیح اقتضاء می کند فرد منتظر باید شبانه روزی در کارش جدیت داشته باشد و خود و جامعه را مهیای ظهور حضرت حجت(عج) بکند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم طاهره سادات موسوي، در جمع طلاب مدرسه علمیه نرجس خاتون (س) شاهین شهر گفت: همه باید منتظر امام زمان(عج) باشند، ولی طلبه ها منتظرانی هستند که خصوصا باید صف اول و مقدم باشند، چون سربازان امام زمان(عج) هستند و اولین وظیفه آنها شناخت و معرفت به امام(عج) است.

استاد حوزه خواهران افزود: معرفت به امام زمان(عج) بر اساس معرفت به توحید و رسول اکرم صلی الله عليه و آله  است، پس باید در پرتو معرفت به خداوند و پیغمبر، امام را شناخت تا گمراه و منحرف نشد و این امر میسر نمی شود مگر اینکه دست از بی حالي و سستی بکشیم و در این راه تلاش و کوشش کنیم.

وی گفت: اگر درک صحیح از معنای انتظار داشته باشیم این درک صحیح اقتضاء می کند فرد منتظر باید شبانه روزی در کارش جدیت داشته باشد و خود و جامعه را مهیای ظهور حضرت حجت(عج) بکند.

موسوی تصریح کرد: طلبه وظیفه اش این است جهل زدایی کند جهل مردم را برطرف کند و بتواند دین مردم را محکم کند تا در برابر هجوم فرهنگی ایستادگی داشته باشند و همچنین پاسخگوی شبهات باشد و نهایتا حمایت و پشتیبانی عالمانه داشته باشد.

استاد حوزه خواهران گفت: وظیفه طلبه تهذیب نفس است، باید قبل از اینکه مردم را نصیحت کند، خود به آن عمل کند، یعنی علم همراه با عمل باشد و اینکه تا فرد به گفته هایش عمل نکند در دل مردم تأثیری ندارد و همچنین رابطه علم با عمل در این است هرچه به دانسته ها عمل شود علم هم افزایش پیدا می کند.

وی اشاره کرد: همزمان در کسب فضایل اخلاقی کوشا و در احسان و نیکی سر آمد باشید و خویش را به فضایل اخلاقی آراسته کنید و خیر خواه دیگران باشید و همچنین کینه توز و کینه کسی را در دل نداشته باشید.

موسوی در مورد كينه افزود: محبت ولی عصر(عج) با کینه ورزی در یک جا جمع نمی شود. هر کس تخم عداوت و دشمنی را بکارد همان را درو می کند.

وی در ادامه گفت: اخلاص، نیت خالص و پاک برای رضای خدا و رسول اكرم صلی الله عليه و آله  را در همه کارها  باید در نظر داشت، سخن راست و گفتن حق را هم مد نظر داشته باشید و افراد را با زبان نیازارید. از زبان محافظت کرده و زبان تشکر کردن داشته باشید، از حرفهای دیگران آزرده نشوید و در صدد انتقام برنیآیید. در زندگی برنامه ریزی داشته باشید و به آن عمل كنيد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha