جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/آیت الله حسینی بوشهری گفت: متأسفانه هنوز منویات رهبر انقلاب در مورد تولید و حمایت از کالاهای ایرانی و اقتصاد مقاومتی جدی گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار  سرهنگ  علی حسین وحید رعیتی فر، رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور به همراه مسئولین تشکل های کارگری کشور که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین در قم برگزار شد گفت: مردم و جامعه با شعاری قبل از انقلاب روبرو بودند که رسوبات شعار همچنان در نوع اذهان مردم باقی است و آن شعار «ما نمی توانیم» بوده است.

عضو خبرگان رهبری گفت: از زمانی که جامعه با این فضا آشنا شد که ایرانی توان ساختن سوزن را هم ندارد، این شعار توانسته اذهان را تخریب کند و متأسفانه شعار مخربی هم بوده است. اگر چه چند سالی رهبر انقلاب برای حمایت از کالای ایرانی شعارهایی قرار داده بودند اما انتظار از بسیج کارگری و سایر دستگاها حمایت از کالای ایرانی و شعار «ما می توانیم» است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس همه نقش آفرین بودند و بسیج در صدر قرار داشت. بسیج از جمله نیروهای است که کارهایش برای خدا است و در راه خدا همه توانش را بکار می گیرد. در حادثه سیل  اخیر و اگر روحانیت با عمامه هایشان حضور یافتند باز همان حرکت خود جوش بسیجی و مردمی است، که به نمایش گذاشته اند.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: امروز شاهد جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی دشمن با تقویت سایر جنگ ها هستیم. اما دشمن با چراغ سبز بعضی داخلی ها، در جنگ اقتصادی احساس کردند که می تواند تقابل مردم با نظام را ایجاد کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: معتقدم  در شرایط فعلی باید روی فرهنگ باور مردم و اعتقاد مردم به اصول انقلاب تکیه کرد. هر چه مردم دشمن شناس تر شوند، می توانند همه توطئه را خنثی کنند.

امام جمعه قم افزود: در مورد بحث کارخانه ها باید گفت مواظب سهل انگاری ها بود. گاهی خبر می رسد که دو تا کارخانه کنار هم یکی تولید کننده و یکی مصرف کننده، به دلیل عدم همکاری مشکلاتی برای شان ایجاد می شود و نتیجه آن تعطیلی کارخانه می شود این همان بی تدبیری است. اگر کارخانه ها تعطیل شود باید شاهد نقش آفرینی دشمنان برای ایجاد تخریب باشیم.

عضو خبرگان رهبری گفت: با حضور بسیج و مسئولین دلسوز نباید نگران این گونه مسائل بود. معتقدیم بسیج باید در محیط کارخانه و محیط تولید نقش دیدبانی و حفاظتی داشته باشد تا دشمنان و حامیان آنها نتوانند سوء استفاده کنند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: نکته مهم این است دنیای پیشرفته از همان ابتدای تحصیل اقدام به تعلیم دادن و مهارت به دانش آموزان خود می کنند. جوانان آنها منتظر تعطیل شدن میز نمی نشیند. توجه به مهارت افزایی و تحصیل هم زمان باعث پیشرفت می شود.

وی بیان داشت: اگر در آموزش عالی از دوره دبستان اقدام به مهارت افزایی و تبلیغ فرهنگ کار شود. اگر این دانش آموز دبستانی از ابتدا با ارزش کار و فرهنگ کار و تولید داخلی آشنا باشند، می توان شاهد پیشرفت کشور بود.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: حتی لازم است در موارد مباحثی مانند مقوله کار و فرهنگ کار  را جزوه درسی کرد و به دانش آموز ارائه داد.

امام جمعه قم افزود: متأسفانه هنوز منویات رهبر انقلاب در مورد تولید و حمایت از کالاهای ایرانی و اقتصاد مقاومتی جدی گرفته نشده است؛ چون نگاه به خارج کشور است و همین مسئله مشکلاتی را برای کشور و اقتصاد کشور ایجاد کرده است. امیدا است این نگاه ها عوض شود و اگر نگاه عوض شود، موفقیت حتمی خواهد بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha