شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید روستا آزاد

حوزه/ اگر حضور روحانیون در مناطق سیل زده بازتاب خبری پیدا کرد، تنها هدف خدمت رسانی و از باب وظیفه دینی بوده است و معتقدیم روحانیت همیشه خودش را متعلق به مردم می داند. این طور نیست که غیر از این هدف دیگری داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد در همایش «الگوی خدمت رسانی حوزویان درحوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی» که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد  گفت: اتفاق اخیر سیل  موجب شد مردم، به نوعی سال جدید را با تلخی شروع کنند که اتفاق بسیار نارحت کننده ای برای آحاد مردم بود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: در کنار این اتفاق ناراحت کننده، اما از سویی شاهد سیل مهربانی ها و وحدت بین همه اقشار به مناطق سیل زده بودیم و این مسئله بسیاری از فتنه ها را از بین برد.

وی بیان داشت: در مقابل فضای یأس آلود دشمنان، اما هم دلی اقشار مردم آب سردی بر روی این تفکر بوده است و معتقدیم هر کسی در این مسئله حضور یافت براساس وظایف دینی بود.

حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد گفت: اگر حضور روحانیون در مناطق سیل زده بازتاب خبری پیدا کرد، تنها هدف خدمت رسانی و از باب وظیفه دینی بوده است و معتقدیم روحانیت همیشه خود را متعلق به مردم می داند. این طور نیست که غیر از این هدف دیگری داشته اند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: آنچه در موضوع اطلاع رسانی دقت می شود، نباید اطلاع رسانی تنها اختصاص به طلاب و روحانیون داشته باشد، معتقدیم بخشی از کار و شاید بیشترین قشر، اگر چه روحانیون بودند، ولی باید سعی کرد در اطلاع رسانی ها و تصاویر ها، روحانیون را در کنار مردم و با مردم نشان داد تا شائبه ای در بین مردم پیش نیاید.

وی بیان داشت: مسئله دیگر، ادامه کار و حمایت و اعزام مبلغ بومی به مناطق سیل زده با هدف تبلیغ، پاسخ به شبهات و رسیدگی به کارهای مردم سیل زده باشد.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha