چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مختاری در افتتاحیه نشست علمی وحدت در لبنان

حوزه/ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در افتتاحیه نشست علمی "وحدت اسلامی، تجربه سازمان های فعال تقریبی" در بیروت گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی نمونه عینی، علمی و عملی تقریب در جمهوری اسلامی ایران است و نسل جدید تقریبی برای جهان اسلام تربیت می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، در نشست علمی "وحدت اسلامی، تجربه سازمان های فعال تقریبی" در بیروت، با اشاره به موضوع وحدت از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، اظهار داشت: براساس همین دیدگاه بود که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  و دانشگاه مذاهب اسلامی در ایران تاسیس شد که به طور جدی بحث وحدت را نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان اسلام پیگیری می‌کند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با  اشاره به دیدگاه علمای بزرگ اسلامی از شیخ شلتوت و کاشف الغطا و امام خمینی(ره) و علمای  بزرگ دیگر در خصوص وحدت امت اسلامی، تصریح کرد: امروزه باید ما با روش های علمی و آکادمیک این راه را پیگیری کنیم‌.

وی با اشاره به استقبال کشورهای مختلف اعم از شیعه و سنی از وجود و فعالیت دانشگاه مذاهب اسلامی، عنوان داشت: این استقبال نشان از تقریبی واقعی بودن نه ادعایی بودن دانشگاه مذاهب اسلامی دارد و این دانشگاه می تواند نسلی تقریبی را برای جهان اسلام تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری همچین به مدل علمی و عملی تقریب در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی نمونه عینی، علمی و عملی تقریب در جمهوری اسلامی ایران است که به ابتکار مقام معظم رهبری تاسیس شده و فعالیت می کند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به تقریب باید با روش علمی و آکادمیک وارد شویم که این دانشگاه با همین هدف و رویکرد ایجاد شد و در آنجا شیعه و سنی در کنار هم و با وجود مباحث علمی، خط قرمزشان بحث تقریب و احترام به باورهای همدیگر است. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha