جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خمینی شهر

حوزه/ استاد حوزه در جمع کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر، گفت: اگر نیت انسان پاک و خالص نباشد، نمی تواند قدم درستی بردارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  سید محمد هادی محمودی، در جمع  کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر گفت: اگر نیت انسان پاک و خالص نباشد، نمی تواند قدم درستی بردارد، برای سلوک، نیت انسان مهم است اینکه بداند چه می کند و برای که می کند؛ روز قیامت عالم نیات است.

وی ادامه داد: اگر انسان برای فعلی که انجام می دهد نیتی نداشته باشد، آن فعلش نوشته نمی شود، در مورد حوزه آمدن هم نیت کنید که برای امام زمان ارواحنا فداه به حوزه آمده ام، برای خدا به حوزه آمده ام.

حجت الاسلام  محمودی افزود:در روایت آمده که اگر کسی با نیت خالص عملی را انجام دهد، صددر صد بهشتی می شود. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند: اگر کسی یک مرتبه با نیت خالص صلوات بفرستد وارد بهشت می شود.

وی با طرح این سؤال که افضل ترین توشه کوچ کننده چیست؟، گفت: برترین توشه نیت محکم بر اراده خداخواهی و سه نکته در این جمله است یک نیت محکم، دوم عزم و اراده و در آخر اختیار.

استاد حوزه یادآور شد: در مورد عزم در مفردات راغب آمده  مرتبه شدیدی از نیت است قبل از اراده، هم از حیث کیفیت، هم از حیث امتداد و هم از حیث دوام و عزم یعنی جدیت، نیت محکم، این نیت باید چنان محکم باشد که تردیدی در آن نباشد

وی افزود: اراده یعنی نیت کنیم کاری را انجام دهیم و آن کار را محکم انجام دهیم . یعنی نیت قبل از عمل، حین عمل و بعد از عمل یکی باشد، اگر برای خدا آمدی، برای خدا نشستی، برای خدا نگه دار تا قیامت.

حجت الاسلام  محمودی گفت: حاج شیخ عباس قمی استاد نیت خالص بود. کتاب منازل الاخرت از نوشته های ایشان بود. چنان اخلاصی در عمل داشت که تا آخر عمر خود به پدرش نگفت که نویسنده کتاب است . ایشان در مساجد متروکه نماز می خواند، به واسطه او مسجد کم کم رونق می گرفت. بعد از اینکه مسجد صفا می گرفت آن را ترک می کرد و به مسجد دیگری می رفت .

وی به طلاب توصیه کرد: هدفتان رسیدن به رضای الهی و رسیدن به خدا باشد اینکه چقدر از دنیا جدا شده ای و حوزه یعنی اخلاق، یعنی ارتباط با غیب، لذا خدا خواهی را در خود تقویت کنید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha