جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حبیب پور

حوزه/ حجت‌الاسلام حبیب پور، گفت: با فروکش کردن سیل و خروج سیلاب از مناطق مسکونی، خانه‌های بسیاری تخریب و یا ویران شده‌اند که ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان، در گام بعدی، درصدد تعریف نقش و مدیریت توان خود در بازسازی این مناطق است.

حجت‌الاسلام محمدرضا حبیب پور، مسئول ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اظهارداشت: ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان با هدف تکمیل کار دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، از روزهای آغازین سیل خوزستان، با پشتوانه کمک‌های مردمی و حضور جهادی طلاب و اساتید حوزه علمیه خوزستان، آغاز به کار کرد و تا به امروز در قالب کمیته‌های تخصصی متعدد باتمام ظرفیت و امکانات در خدمت مردم عزیز سیل‌زده بوده و در روزهای پس از سیل نیز از یاری سیل‌زدگان در جبران خسارات و بازسازی منازل مسکونی فروگذار نخواهد کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان گفت: با هدف کار منظم تشکیلاتی در این ستاد، ۱۲ کمیته متعدد تشکیل شد که از رصد و پالایش آمار و اطلاعات مناطق سیل‌زده تا رسیدگی میدانی و پوشش رسانه‌ای حادثه سیل به‌طور تخصصی در کمیته‌های این ستاد پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام حبیب پور، افزود: تقسیم استان خوزستان به ۱۱ محور اصلی مانند محور سوسنگرد، بستان، حمیدیه، اهواز، شعیبیه و... و تعیین یک نفر به‌عنوان مسئول و رابط ستاد در آن منطقه، موجب ارتباط منظم و اطلاع به روز ما از وضعیت مناطق بحرانی استان شد.

مسئول ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان، با اشاره به مردمی بودن تمام فعالیت‌ها و هزینه‌های این ستاد گفت: با توجه به ضرورت بهره‌مندی از کمک‌های نقدی مردم، یک حساب بانکی ذیل کمیته امداد امام خمینی ره تعریف شده و با تأیید مراجع ذی‌صلاح فعالیت مالی این ستاد کاملاً قانونی است.

وی تأکید کرد: هر آنچه در ستاد کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان خوزستان هزینه شده، از ظرفیت‌های مردمی است و تا کنون از حمایت‌های اداری و دولتی بهره‌مند نشده‌ایم.

حجت‌الاسلام حبیب پور با تأکید بر لزوم فعالیت ستاد مردمی در روزهای پس از سیل و حجم بالای خسارات وارده بر منازل مسکونی روستاها و شهرهای سیل‌زده، تصریح کرد: با فروکش کردن سیل و خروج سیلاب از مناطق مسکونی، خانه‌های بسیاری تخریب و یا ویران شده‌اند که ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان، در گام بعدی، درصدد تعریف نقش و مدیریت توان خود در بازسازی این مناطق است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha