شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه بابلسر

امام جمعه بابلسر از روحانیت به عنوان پاسدار و حافظ حقیقی دین و انقلاب یاد کرد و گفت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی نیز به عنوان یکی از معجزه های قرن حاضر با تلاش ها و مجاهدت های روحانیت و حوزه های علمیه به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر، امروز در جلسه جامعه روحانیت این شهرستان به نقش برجسته روحانیت  در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: روحانیت در تمام مقاطع تاریخی مدافع و پشتیبانی حقیقی دین و ارزش های معنوی بوده است.

وی با بیان این که روحانیت به عنوان ادامه دهندگان راه انبیاء نقش بسیار مهمی در ترویج ارزش های الهی در جامعه اسلامی بر عهده دارند، افزود: ترویج و گسترش دین در جامعه مرهون تلاش های روحانیت در طول تاریخ است.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که روحانیت هیچ گاه در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان سکوت نکرده است، ادامه داد: ایستادگی در برابر انحراف ها و کج روی های تاریخی یکی از اقدامات ارزشمند روحانیت با بصیرت بوده است.

امام جمعه بابلسر از روحانیت به عنوان پاسدار و حافظ حقیقی دین و انقلاب یاد کرد و گفت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی نیز به عنوان یکی از معجزه های قرن حاضر با تلاش ها و مجاهدت های روحانیت و حوزه های علمیه به وقوع پیوست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت با روشنگری نسبت به جنایت های رژیم طاغوت آنها را نزد مردم رسوا و بی اعتبار کرد، افزود: تلاش های تبلیغی روحانیت موجب ایجاد یک حرکت و جنبش عظیم مردمی علیه رژیم پهلوی شد.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که امروز نیز وظیفه روحانیت بسیار مهم تر و سخت تر از گذشته است، گفت: حضور اثربخش روحانیت در میان مردم خنثی کننده بسیاری از توطئه های دشمنان علیه دین و انقلاب است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که هدف امروز دشمن دین زدایی و استحاله فرهنگی در نظام دینی است، خاطرنشان کرد: دشمن در طول سال های اخیر ثابت کرده که به دنبال جدایی دین از سیاست است و در همین راستا می کوشد با ترویج ضد فرهنگ ها، هویت دینی را در جامعه اسلامی کمرنگ کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز دین در همه سطوح کشور نهادینه و گسترش یافته است، گفت: این مسئله موجب عصبانیت و ناراحتی دشمنان است و به همین دلیل توان خود را به کار گرفته اند تا آرمان ها و ارزش های دینی و انقلابی را در این کشور کمرنگ و بی اثر کنند.

وی با بیان این که مبانی دینی و انقلابی جزء اصول غیر قابل تغییر در ایران اسلامی است، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه ارزش های الهی پایه گذاری شده و این ارزش ها هر روز باید بیشتر تقویت شوند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که روحانیت امروز باید با شناخت عمیق نسبت به اهداف و توطئه های دشمنان، در بهترین و کوتاه ترین زمان و شرایط موضع گیری کند، گفت: این موضع گیری آثار مناسبی را در جامعه با خود به همراه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha