شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد

حوزه/ انقلاب اسلامی بارها و در بزنگاه های مختلف به دشمنان اثبات نموده که با وحدت ملی، تمام توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، در گردهمایی طلاب و فضلای نجف آبادی مقیم حوزه علمیه قم که در قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبان المعظم به تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و با بیان این که امریکا با خیالی واهی به دنبال تضعیف انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی بارها و در بزنگاه های مختلف به دشمنان اثبات نموده که با وحدت ملی، تمام توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب خواهد کرد.

وی دفاع مقدس و دوران دفاع از حریم اهل بیت علیهم را از مهمترین مواجه های نظامی انقلاب با سردمداران استکبار جهانی عنوان کرد و ابراز داشت: هم اکنون علی رغم مواجهه با بدترین شرایط اقتصادی، در شهرستان نجف آباد شاهد بهترین دوران وحدت و همدلی مردم و مسئولان هستیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی به برخی از طرح ها و پروژه های عمرانی در دست اقدام شهرستان نجف آباد اشاره نمود و اذعان داشت: بزرگترین پروژه های 40 سال اخیر هم اکنون در حال پیگیری است، این طرح ها پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

ابوترابی تأسیس بیمارستان و شهرک صنعتی را از جمله طرح های در دست اقدام این شهرستان برشمرد و ابراز داشت: با اتحاد و همدلی میان مسئولان و مردم ضمن رقم زدن طرح های بزرگی ملی، می توان جنگ اقتصادی که امریکا شروع کرده را به خوبی مدیریت و پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به این که با محور اتحاد، همدلی و خلاقیت می توان تمام این دسیسه ها را به فرصتی بزرگ برای پیشرفت انقلاب اسلامی تبدیل کرد، اذعان داشت: به امید خداوند متعال همانطور که در دفاع مقدس به یکی از قدرت های بزرگ نظامی تبدیل شدیم، قطعا در سرانجام جنگ اقتصادی نیز به یکی از قدرت های اقتصادی جهان تبدیل خواهیم شد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی طرح های مجلس شورای اسلامی برای اصلاح ساختارهای اساسی اقتصادی به ویژه نظام بانکی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: اصلاح نظام بانکی و نظام اداری خسته کننده از طرح های مهم پیش روی مجلس شورای اسلامی به شمار می رود که زمان زیادی برای تنظیم آن صرف شده است.

ابوترابی با تأکید بر ای که کار مردم را باید به خود مردم واگذار نماییم، اظهار داشت: باید با اعتماد به مردم انقلاب اداری را پیگیری نموده، با اصلاح نظام اداری از ظرفیت عظیم مردم در عرصه های اقتصادی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

 

 

وحدت و همدلی مهمترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

فرماندار نجف آباد ضمن تأکید بر این که وحدت و همدلی مهمترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: ان شاء الله در ذیل رهبری پیامبر گونه امام خامنه ای با ادامه راه شهدا، زمینه های ظهور منجی عالم بشریت فراهم تر خواهد شد.

حجت الاسلام صفری، امام جمعه یزدانشهر نجف آباد، با بیان این که با حمایت ها و هدایت های حجت السلام والمسلمین حسناتی در شاهد انسجام خوب تمام قومیت ها هستیم، اظهارداشت: یزدانشهر ضمن میزبانی از بزرگترین حوزه علمیه خواهران، غرب استان اصفهان، میزبان 40 نفر از طلاب علوم دینی در مدرسه علمیه این شهرستان است.

امام جمعه یزدانشهر در ادامه گزارشی از فعالیت های دفتر نماز جمعه یزدانشهر ارائه نمود و خاطرنشان کرد: از اساتید و علما بزرگوار انتظار داریم تا به ظرفیت ها و بسترهای فرهنگی و تبلیغی این شهرستان اهتمام داشته باشند؛ هر اندازه کار فرهنگی و معارفی در این منطقه صورت گیرد باز کم است.

حججی فرماندار تیران و کرون نیز در ادامه این نشست، به حادثه سیل اخیر اشاره نمود وابراز داشت: سیل علی رغم ویرانی ها و خساراتی که به بار آورد، برکات فراوانی را به دنبال داشت؛ چراکه به اذعان تمام کارشناسان می رفت تا خشکسالی های اخیر حادثه ای تلخ را برای برخی از استان های کشور ایجاد نماید.

وی در ادامه به اهمیت مدیریت جهادی اشاره نمود و ابراز داشت: کشور هم اکنون از تعریف اصلاح طلب و اصول گرا خارج و وارد تقسیم بندی انقلابی و غیرانقلابی شده است؛ کسانی که برای اقتدار انقلاب و بهبود معیشت مردم و نظام اسلامی کار می کنند، همه نیروهای انقلابی هستند که فعالیت خویش را برای رضایت الهی انجام می دهند.

فرماندار تیران و کرون با بیان این که در میان مسئولان شهرستان تیران و کرون هیچ موضوع اختلافی وجود ندارد، ابراز داشت: امیدواریم خداوند متعال بیش از پیش توفیق خدمت رسانی به مردم غیور ایران اسلامی را اعطا فرمایند.

حجت  الاسلام قاسمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نجف آباد نیز در بخش دیگری ضمن تبیین اقدامات این سازمان گزارشی از فعالیت گروه های جهادی و تبلیغی شهرستان ارائه نمود و ابراز داشت: تبیین و نهادینه سازی الزامات بیانیه گام دوم انقلاب از هدفگذاری های اصلی فرایند تبلیغ در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

مننظری شهردار نجف آباد نیز به ویژگی جلسات طلاب و فضلا و هم اندیشی های حوزوی اشاره نمود و ابراز داشت: تربیت چنین عالمان و روحانیون فاخر از افتخارات بزرگ شهر نجف آباد به شمار می رود.

وی ضمن اشاره به طرح ها و فعالیت های روتین مدیریت شهری، پروژه بزرگی چون قطار شهری اصفهان به نجف آباد را اقدامی مبارک خواند و اظهار داشت: پیگیری فعالیت های فرهنگی از افتخارات بزرگ مدیریت شهری نجف آباد به شمار می رود.

شهردار نجف آباد افزود: در کنار کارهای عمرانی، باید کارهای فرهنگی را در اولویت قرار دهیم؛ الحمد الله گروه های تبلیغی و جهادی متعددی از سوی طلاب تشکیل و پا به میدان عرصه ارتقاء سطح فرهنگی و معرفتی شهر گذارده اند؛ ما خود را خادمان و بسترسازان فعالیت این عزیزان می دانیم.

مننظری روحانیون را خط شکن  فعالیت های فرهنگی دانست و اذعان داشت: همه خود را مدیون مردم نجف آباد می دانیم؛ لذا انتظار می رود تا با ایده های نو و خلاق فرهنگی بتوانیم در حوزه های معرفتی شهر اقدامات موثرتری را رقم زده، در حوزه فرهنگ قدم های بزرگتری برداریم.

حجت الاسلام نور محمدی، نماینده طلاب و فضلای نجف آباد نیز در ابتدای هشتمین نشست طلاب و فضلای نجف آباد، تیران و کرون که در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان این که امیدواریم این نشست ها و جلسات، خیر و برکت دنیا و آخرت همگان را به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: ایجاد و تقویت انس و همدلی در راستای رشد حرکت های دینی، از مهمترین اهداف برگزاری چنین نشست هایی است.

وی در ادامه به فرازهایی از سخنان شهید مطهری اشاره نمود وابراز داشت: برای پیشرفت در ابعاد فرهنگی و معرفتی باید از ظرفیت نهاد حوزه استفاده حداکثری صورت گیرد؛ هر انداز نهاد حوزه قدرتمندتر باشد، جامعه در عرصه های معرفتی و فرهنگ سازی های متعالی، رشد چشم گیری خواهد یافت.

نماینده طلاب و فضلای نجف آباد ضمن تأکید بر اهمیت سنجش ظرفیت حوزه های علمیه با بیان این که نشست ها و جلسات طلاب ضمن هم فکری، ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات، برای فراهم سازی زمینه های تبلیغ صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: استان اصفهان 17 گروه جهادی دارد که 5 مورد از این گروه ها، به طلاب و فضلای شهرستان نجف آباد تعلق دارد.

وی پس از تشریح فعالیت گروه های جهادی و تبلیغی طلاب و فضلای نجف آباد، با بیان این که باید کمال استفاده را از ظرفیت و پتانسیل این عزیزان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همواره باید از فرصت هایی که پیش روی روحانیت ایجاد شده، کمال استفاده را داشته و اطلاع رسانی دقیقی نسبت به این ظرفیت ها نماییم.

حجت الاسلام نور محمدی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که عزم و ارداه یک نسل، تاثیرات بزرگی را در گستره تاریخی رقم می زند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت انسجام و همدلی علما نقش مهمی در پیشبرد اهداف اسلامی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha