شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسناتی

حوزه/ امام جمعه نجف آباد به فعالیت گروه ها و نحله های کاذب در شهر نجف آباد نیز اشاره کرد و گفت: زیرساخت هایی که با مجاهدت طلاب و روحانیون شکل گرفته، مانعی بزرگ را پیش روی فعالیت فرقه های نو ظهور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسناتی امام جمعه نجف آباد، درگردهمایی طلاب و فضلای نجف آبادی مقیم حوزه علمیه قم، ضمن تأکید بر تقویت مجموعه دینی اخلاقی و خدوم حوزه اظهار داشت: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله در حدیثی می فرمایند؛ اگر علما و حاکمات امت من در جامعه صالح شدند، قطعا جامعه صالح خواهد شد.

سخنران نشست با بیان این که آرامش جامعه، با معرفت، دید بلند و در مسیر زمینه سازی ظهور حجت خداوند عینیت خواهد یافت، اظهار داشت: اگر در مسیر کسب رضایت الهی قدم برداریم، بیش از آن که فکر کنیم خداوند سبحان و اولیای الهی یاور ما خواهند بود؛ خداوند متعال همواره از مؤمنین دفاع می کنند.

وی ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم با بیان این که  سال جاری سال فرصت هاست، اظهار داشت: شیعه در هر جایی که با سختی های بیشتری روبرو شده، بالنده تر از گذشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی به ویژگی های شخصیتی طلاب و علمای شهرستان نجف آباد نیز اشاره نمود و ابراز داشت: شهر نجف آباد، علمای مومن، ولایی و شهید پروری را تربیت کرده است.

امام جمعه نجف آباد با تأکید بر این که ما میراث دار تلاش علمای گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: دین اسلام دین علم و معرفت و تجلیل از عالمان است و ما آنگونه که باید نتوانسته ایم به وظایف خود عمل نماییم.

وی در ادامه به برخی از خدمات علما و معمرین حوزه علمیه نجف آباد اشاره نمود و یادآور شد:  بسیاری از علما و بزرگان به صورت گمنام، مبادرت به فعالیت تبلیغی می کنند، همه وظیفه دارین تا ضمن قدردانی از زحمات معمرین و اساتید حوزه های علمیه از وجود مبارک ایشان حداکثر استفاده را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی افزود: علما با بزرگواری و قامتی افراشته و با قناعتی مثال زدنی و در بستر کمترین امکانات به دستاوردهای بزرگ و ارزشمند تبلیغی و معرفتی دست یافته اند، همواره با مشاهده آثار و برکات ارزشمند برخی از مبلغان به انسان احساس شرمندگی دست می دهد، زیرا آن گونه که باید نمی توانیم در دایره تاثیرگذاری بنیه های تبلیغی ایشان مشارکت نموده، در ثواب اخروی شان سهیم باشیم.

وی برخی از طرح ها و برنامه های تبلیغی طلاب مستعد و ایده پرداز حوزه علمیه نجف آباد را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: الحمد الله نسل جوان طلاب در عرصه های مختلف فرهنگی و معرفتی به ویژه فعالیت های قرآنی میدان داری نموده، برنامه های هدفمندی را در دستور کار خود قرار داده اند.

امام جمعه نجف آباد به فعالیت گروه ها و نحله های کاذب در شهر نجف آباد نیز اشاره ای نمود و ابراز داشت: زیرساخت هایی که با مجاهدت طلاب و روحانیون شکل گرفته، مانعی بزرگ را پیش روی فعالیت فرقه های نو ظهور ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی ضمن تأکید بر افزایش تلاش ها و مجاهدت در عرصه های فرهنگی و تبلیغی، خاطرنشان کرد: لازم است تا طلاب و فضلای نجف آباد بیش از گذشته به تقویت بنیه های علمی و تخصصی سازی مبانی علمی خویش مبادرت نموده، سطح دانشی خود را روز به روز افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha