جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: دیانت در شیراز ریشه قوی دارد، اما جلوه ندارد؛ متدین زیاد است، اما وقتی مشاهده می کنیم می بینیم خیابان آن این چنین نیست؛ باید عنوان معروف را در شهر پیگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، شامگاه پنج شنبه در سالگرد ارتحال آیت الله ایمانی نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از کسانی که در روز قیامت حق شفاعت دارد، عالم است، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) می فرماید عالم دینی به تناسب میزان دانش و علم خود در روز قیامت، خدای متعال به آن لباس های نور و حق شفاعت می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به ویژگی های سه امام جمعه پس از انقلاب شیراز اشاره و تصریح کرد: آیت الله دستغیب عاشق مردم، آیت الله حائری نگاه هایی در بازسازی علوم انسانی و آیت الله ایمانی خدمات بسیاری برای طلاب انجام داده اند، از این رو هر کدام از ائمه جمعه در جهتی درخشش داشته اند، این ویژگی ها موجب شده است تا سالگرد آنان در حد قرائت فاتحه نباشد، بلکه حیث علمی آنان برجسته می شود.

وی از برگزاری همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» یاد و خاطرنشان کرد: بیش از هزار طلبه خواهر و برادر از سراسر استان در همایش حوزه انقلابی، حوزه انتظار حضور فعالانه داشته اند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: حوزه انقلابی دارای چار چوب هایی است، پنج خط کلی برای انقلابی بودن یک روحانی وجود دارد، اگر بخواهیم آن را ترسیم کنیم می بینیم که با شخصیت آیت الله ایمانی تطبیق می شود، نخستین عرصه ای که حوزه انقلابی به آن وراد می شود دین شناسی خود را می شناسد.

وی، دین سکولار را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: حوزه انقلابی حوزه ای است که دین خود را کوچک نشمارد؛ دین سکولار یعنی دینی که کاری به عرصه سیاست و اجتماع ندارد، باید این بخش را تغییر می دادیم البته هنوز بخشی از آن وجود دارد.

حجت الاسلام والملسلمین دژکام با تاکید بر اینکه روحانی و حوزه انقلابی تنبل نیست، بیان داشت: حوزه انفلابی حوزه ای منتظر است، از این رو حوزه باید جامعه را آماده ظهور کند، آیت الله ایمانی یکی از مبلغان تفکر اسلامی بود.

امام جمعه شیراز، دشمن شناسی را یکی از ویژگی های حوزه انقلابی دانست و بیان کرد: در غنی سازی اورانیوم تا مرز 50 درصد می خواستیم پیش برویم، اما نزول کردیم و حرکت کند شد و با این امر پیرو ولایت نبودن و دشمن شناسی لطمه خوردیم. امام(ره) فرمود «آمریکا شیطان بزرگ است»، لذا اگر خواستیم با آن طرح دوستی بریزیم قطعا دچار مشکل می شویم.

وی تصریح کرد: برخی خیال می کنند آمریکا کدخدا و توانمند است، به همین دلیل بیان می کنند که در تحریم نفتی قرار داریم؛ باید بیدار باشیم دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند و ما نفت را همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند به هر قدر که بخواهیم می فروشیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه آیت الله ایمانی مجاهدانه برای تفکر اسلامی فعالیت کرده است، تاکید کرد: ایشان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر که یک حرکت اجتماعی خوبی است جزو نیرو های پیشرو بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه به تفاوت های گام دوم انقلاب  با گام اول اشاره کرد و بیان داشت: در گام اول همه چیز را از یک عالم می خواستیم، اینکه توقع کنیم همه کار ها را علما انجام دهند نمی شود، تقسیم کار بسیار منصفانه است، مسلما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کار های زمین مانده بسیاری داریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: دیانت در شیراز ریشه قوی دارد، اما جلوه ندارد؛ متدین زیاد است اما وقتی مشاهده می کنیم می بینیم خیابان آن این چنین نیست؛ باید عنوان معروف را در شهر پیگیری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha