پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درو کردن مزارع آب گرفته گندم؛ خدمت روحانیون جهادگر به کشاورزان سوسنگرد

حوزه/ طلاب و روحانیون جهادگر گروه جهادی نور کریمه قم، با تلاشی خستگی‌ناپذیر موفق شدند قریب به ۴ هکتار گندم را در طول ۳ روز، از زمین‌های آب گرفته و آن‌ها را به صورت دستی درو می‌کنند. البته این حرکت جهادی، همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، جهادگران روحانی تیپ رزمی فرهنگی امام صادق(ع)، قریب به یک هفته است که در سوسنگرد مستقر شده و در حال خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده شهرستان سوسنگرد و روستاهای اطراف آن می‌باشند.

توجه به نیازهای متعدد اهالی سیل‌زده روستاها و ارائه خدماتی منحصربه‌فرد به آن‌ها، از نکات قابل توجه فعالیت روحانیون گردان ۱۰۲ حضرت معصومه(س) از تیپ امام صادق(ع) است.

با فروکش کردن آب و آرامش نسبی پس از روزهای سیل، آماده‌سازی مقدمات بازگشت مردم سیل‌زده از اردوگاه‌ها به منازل مسکونی و ایجاد روحیه نشاط و امید در مردم خسارت دیده از سیل، نیازهای مهمی است که از چشم این نیروهای جهادی به دور نمانده و گردان ۱۰۲ حضرت معصومه(س)، با تقسیم نیروی انسانی خود به ۴ گروه، خدماتی متنوع در یاری سیل‌زدگان ارائه می‌دهد.

یکی از نقاط اصلی بحران در شهرستان سوسنگرد، روستاهای پائین دست روستای شاکریه، مانند «هوفل شرقی»، «هوفل غربی»، «بُنده»، «طگطاگه» و... است که با  بازشدن  سیل بند روستای شاکریه، بخش اعظمی از زمین‌های کشاورزی و بخش‌هایی از منازل مسکونی این روستاها به زیر آب رفت.

بنا به گزارش خبرنگار «حوزه»، نیروهای جهادی تیپ امام صادق(ع)، با بررسی میدانی در این مناطق، متوجه وجود مزارع گندمی می‌شوند که آماده درو هستند اما به دلیل آب‌گرفتگی، امکان ورود ماشین‌آلات سنگینی مثل کمباین به این زمین‌ها وجود ندارد.

طبق گفته فرمانده گردان ۱۰۲ حضرت معصومه(س) از تیپ امام صادق(ع)، برای کاهش خسارت مردم سیل‌زده و همچنین جلوگیری از اتلاف نعمت الهی گندم، یکی از اهداف ما در خدمت‌رسانی، درو کردن گندم‌های باقی مانده پس از سیل است.

طلاب و روحانیون جهادگر گروه جهادی نور کریمه از گردان ۱۰۲ حضرت معصومه(س) تیپ امام صادق(ع)، با تلاشی خستگی‌ناپذیر موفق شدند قریب به ۴ هکتار گندم را در طول ۳ روز، از زمین‌های آب گرفته و آن‌هم به صورت دستی درو کنند.

به عنوان نمونه، در یک مورد از تلاش این نیروهای جهادی، کشاورزی که تنها ۱ هکتار از ۱۰ هکتار کشت امسالش از سیل در امان مانده، با همت روحانیون جهادی تیپ امام صادق(ع)، موفق می‌شود محصول هکتار باقی مانده را برداشت کند.

این کشاورز روستایی از اهالی «سبهانیه»، در گفتگویی صمیمی با خبرنگار «حوزه» از حضور امید بخش روحانیون جهادگر گفت و ابراز کرد: به‌تنهایی مشغول برداشت محصول از زمین گل‌آلود و آب گرفته بودم که خداوند این انسان‌های مخلص را برای یاریم فرستاد. این طلاب، «برادرهای» ما از قم و ایلام و لرستان و... هستند که در روزهای سخت به یاری مردم خوزستان آمده‌اند و حتی اجازه نمی‌دهند که آب و غذایشان را تأمین کنم و حضورشان مایه روشنی چشم من شده است.

این خدمت بزرگ و بی‌بدیل، موجب کاهش خسارت کشاورزان سیل‌زده شده، نور شادی و امید را در دل اهالی این روستاها زنده کرده و موجب پیوند عمیق دل‌های مردم این روستاها با روحانیت شده است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha