شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
درس اخلاق آیت الله ممدوحی در مدرسه علمیه صدوقی

حوزه/ جلسه طلاب و فضلای کرمانشاهی مقیم قم با حضور آیت الله ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسن ممدوحی در جمع طلاب و فضلای استان کرمانشاه که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان طلاب و فضلا، خاطرنشان کرد: جلسه ای که طلاب علوم دینی و علما در آن حضور داشته باشند، ملائکه نازل و همواره شاهد قلب ها و گفتارهای جمع خواهند بود.

وی با بیان این که در شعبان، ماه رسول الله صلی الله علیه و اله باید آمادگی ورود به شهر رمضان ماه خدا کسب نماییم، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله در حدیثی می فرمایند؛ انسان اگر چشم و زبان خود را محفوظ بدارد، با عجایب گوناگونی روبرو و چیزی را می بیند که دیگران نمی بینند و آنچه را خواهد شنید که دیگران توان شنیدن آن را ندارند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه از ارادت و علاقه خود نسبت به طلاب و فضلا یاد نمود و ابراز داشت: تصمیم جانانه برای مراقبت از چشم، گوش و زبان و نیز توجه روز افزون به اقامه نماز اول وقت، انسان را به مراتب عالیه معنوی می رساند؛ اگر نفس خویش را با صدق و راستی و ایمان همراه نماییم، قطعا طعم الاهیت در زندگی را خواهیم چشید.

آیت الله ممدوحی با بیان این که ارزش واقعی کار علما و طالبان علوم دینی، قرب به ذات اقدس الهی و انس و رابطه با خداوند متعال است، یادآور شد: طلاب ضمن حفظ الاهیت درونی خویش، باید با دعا و راز و نیاز به درگاه باری تعالی، رابطه خویش را با خداوند متعال مستحکم تر نماید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که اگر دست نیاز به سوی خداوند بگشاییم، باری تعالی ما را از همه اندوه ها رهایی خواهند ساخت، اظهار داشت: اگر طلبه ای در عرصه تبلیغ با نیت خالص وارد شود، جمعیت و مستمعین را منقلب خواهد نمود. اخلاص و تقوای طلاب همچون مرهم، التیام بخش دردهای اهل بیت علیهم السلام از تیرهای زمانه است.

سخنران این نشست به دایره تاثیرگذاری اخلاص در عمل نیز اشاره ای نمود و یادآور شد: اگر انسانی کارهای دینی و معنوی خویش را با قیمت ها و ارزش های دنیایی بسنجد، قطعا در خسران بزرگی قرار خواهد گرفت.

روایتی از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام زینت بخش مجلس شد، آیت الله ممدوحی ضمن قرائت فرازهایی از حدیث نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله، تصریح کرد: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در حدیثی می فرمایند؛ بدانید که شما به زودی دنیا را ترک و به سمت خداوند رهسپار خواهید شد؛ در گیر و دار محشر هیچ کس مگر عمل نیکی که انجام داده و یا عملی که شما را از زشتی بازداشته است، به دادتان نمی رسد.

آیت الله ممدوحی در پایان با تأکید بر این که گام نخست اصلاح نفس، رجوع به خویشتن خویش است، اظهار داشت: آدمی باید بیش از هر اقدامی قلب خویش را پاکیزه نماید؛ اگر انسان نفس خویش را از ناملایمات تطهیر نماید، سخن و موعظه او نافذ، ماندگار و تأثیرگذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام عبدی، نماینده طلاب و فضلای کرمانشاه نیز در ابتدای این جلسه با بیان این که استان کرمانشاه در اعزام مبلغ ایام تبلیغی پیشتاز بوده و رتبه نخست را در میان اعزام های سازمان اوقاف کسب نموده است، ابراز داشت: متاسفانه در سال اخیر شاهد کاهش شدید اعزام های تبلیغی سازمان اوقاف بوده ایم؛ بهبود این امر نیازمند پیگیری اساتید و مسئولان سازمان  اوقاف و امور خیریه است.

حجت الاسلام عبدی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشریح فعالیت های تبلیغی طلاب در ماه مبارک رمضان، برخی از مشکلات و معضلات فرایند تبلیغ را مورد توجه قرار داد و بر لزوم هماهنگی های بیشتر در اعزام های  تبلیغی تأکید نمود.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha