جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ شیخ عبد المهدی کربلایی در خطبه نماز جمعه کربلا گفت: نسل جوان منشأ قدرت و بخشش برای امت، تکیه گاهی برای عمل به وظایف و پایه و اساس زندگی هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، گفت: نسل جوان منشأ قدرت و بخشش برای امت، تکیه گاهی برای عمل با وظایف و پایه و اساس زندگی هستند و شریعت اسلامی و جوامع متمدن به جوانان و تربیت آنان به شکل درست توجه ویژه داده است.

وی به برخی از خطرات و چالش هایی که جوانان معاصر با آن رو به رو هستند، اشاره کرد و گفت: شاید مهمترین این خطرها تهاجم فرهنگی، شناختی و اخلاقی است که امروز با پیشرفت تکنولوژی سیلی از آداب و رسوم، فرهنگ ها، مبانی و ارزش های مختلف به جوانان روی آورده است.

شیخ کربلایی تصریح کرد: جوانان در مرحله ای هستند که از آگاهی، شناخت و پختگی کافی برخوردار نیستند، لذا برخی فرهنگ ها و مطالب در شبکه های اجتماعی آنان را فریب می دهد.

نماینده آیت الله سیستانی افزود: فقر و محرومیت مادی و عاطفی از مسائلی است که اگر جوان نتواند به آن را برطرف کند به راه های منحرف کشیده می شود.

وی نسبت به نگاه تحقیر آمیز و کوچک شمردن جوانان در جامعه هشدار داد و گفت: این مسئله در فضای کاری منجر به نابود شدن آرزو ها و انگیز های آنان می شود و جامعه را از توانایی ها و استعداد های آنان محروم می کند.

امام جمعه کربلا در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: مسئله ی دیگری که جوانان را تهدید می کند، غرور و خود بزرگ بینی است که اندکی تجربه زندگی به آن افزوده می شود.

وی در پایان گفت: باید به جوانان را متوجه این مسئله کرد که تحصیل و موفقیت پسندیده است، امّا باید به مبانی اعتقادی و روابط اجتماعی، اخلاق و ارزش ها بها داد و به آن پایبند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha