پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای دوره تربیت استاد (مهارت‌های تبلیغی)

حوزه/ حوزه و روحانیت همنوا با اقشار مختلف جامعه، با چالش های مختلف اقتصادی روبرو هستند، به طوری که برخی از طلاب با سختی های معیشتی غیر قابل وصفی دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام رحیم باغبان، نیز در جمع طلاب و فضلای نقده ای حوزه علمیه قم، که در شهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبان المعظم، با بیان این که امیدواریم توفیق استفاده حداکثری از فیوضات این ماه نورانی را داشته باشیم، به تشریح ویزگی های شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین شبستری پرداخت و اظهارداشت: حجت الاسلام والمسلمین شبستری و پدر بزرگوار ایشان آیت الله شبستری، از علمای انقلابی منطقه آذربایجان غربی هستند.

نماینده طلاب نقده در مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه تاریخچه ای از تاسیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ارائه نمود و خاطرنشان کرد: این مجمع پس از جنگ تحمیلی و با تأکیدات امام خمینی(ره) که در قالب منشور روحانیت ابلاغ شد، شکل گرفته است.

حجت الاسلام باغبان استفاده از ظرفیت طلاب انقلابی و رزمنده را از ویژگی های بارز مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برشمرد و ابراز داشت: نقش پل ارتباطی طلاب میان رهبر فرزانه انقلاب، مراجع عظام و دستگاه های فرهنگی از اهداف تاسیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم به شمار می رود.

وی در ادامه ضمن قرائت فرازهایی از مواد اساسنامه مجمع نمایندگان، خاطرنشان کرد: این جلسه به منظور به روز رسانی اطلاعات طلاب از شرایط و اقتضائات منطقه تشکیل شده است.

نماینده طلاب نقده در مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر این که شهرستان نقده دومین شهر شهید پرور استان است، یادآور شد: از مسئولان انتظار می رود، تا با روحیه ای انقلابی توجه روز افزونی به دغدغده ها و انتظارات فرهنگی مردم منطقه داشته باشند.

وی آسیب های اجتماعی منطقه را مورد توجه قرارداد و اذعان داشت: متاسفانه در برخی از موارد با آسیب های اجتماعی فراوانی در سطوح مختلف روبرو هستیم که نیازمند توجه مسئولان و دغدغه مندان فرهنگی استان و شهرستان است.

حجت الاسلام باغبان به مشکلات اقتصادی ماه های اخیر نیز گریزی زد و با بیان این که موضوعات اقتصادی باعث رنجش خاطر مردم از مسئولین شده است، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت همنوا با اقشار مختلف جامعه، با چالش های مختلف اقتصادی روبرو هستند، به طوری که برخی از طلاب با سختی های معیشتی غیر قابل وصفی دست و پنجه نرم می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha