پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گزاری هشتادمین سالگرد تاسیس دومین مسجد تاریخی در آمریکا + تصاویر

حوزه/ بزرگداشت هشتادمین سالگرد تاسیس دومین مسجد تاریخی در ایالات متحده آمریکا روز جمعه با حضور شخصیت های اسلامی و سیاسی در شهر دیربورن، واقع در ایالت میشیگان برگزار گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabamericannews، جامعه مسلمانان آمریکایی، روز جمعه بزرگداشت هشتادمین سالگرد افتتاح دومین مسجد تاریخی ایالات متحده را واقع در شهر دیربورن در ایالت میشیگان جشن گرفتند.

این مسجد که در شهر دیربورن در میشیگان در سال 1937 بنا شده، و با نام مسجد دیربورن شناخته می شود، دومین مسجد قدیمی در آمریکا می باشد.

حمود عفیف که از سال 2005 تاکنون امام جماعت مسجد بوده، ضمن قدردانی از کسانی که در این گردهمایی شرکت کرده اند گفت: 80 سال پیش جامعه اسلامی در شهر دیربورن ساخته شد ودوره جدیدی از زندگی جامعه اسلامی در ایالت و کشور آغاز گردید.

عفیف افزود: این مسجد به پرورش رهبرانی کمک می کند که طبیعت صلح طلب دین ما را درک می کنند و تعادل را در زندگی حفظ کرده و از هر گونه خشونت، افراط گرایی دوری می گزینند.

 

فرماندار و یکی از نمایندگان پارلمان نیز پیام های قدردانی از زحمات جامعه اسلامی ارسال کردند.

دکتر مهدی علی رئیس انجمن مسجد نیز به همراه دیگر شخصیت های برجسته مسلمانان در این مراسم سخنرانی کرد.

دالیا مجاهد، مدیر تحقیق و پژوهش برای موسسه سیاست اجتماعی و درک نیز ضمن صحبت در این مراسم، به اهمیت حضور مسلمانان در جامعه آمریکا و آمارهای مربوط به نقش آنان در فعالیت های اجتماعی اشاره کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha