سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اعلام «روز همبستگی با مردم سریلانکا» توسط مسلمانان آمریکای شمالی

حوزه/ «دایره اسلامی آمریکای شمالی» یکی از بزرگ‌ترین نهادهای متعلق به مسلمانان در ایالات متحده؛ از امامان جماعت و واعظان خواست روز جمعه را «روز همبستگی با ملت سریلانکا» اعلام کرده و خطبه های نماز جمعه را به این روز اختصاص دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» یک گروه از مسلمانان آمریکای شمالی روز جمعه 26 آوریل را به عنوان «روز همبستگی با ملت سریلانکا» اعلام کرده و در این روز از امامان جماعت خواستند در خطبه های نماز جمعه یک تقاضای یکپارچه را به اشتراک بگذارند.

جاوید صدیقی رئیس دایره اسلامی آمریکای شمالی (ایکنا) در بیانیه ای اعلام کرد: ما از واعظان و خطبیان می خواهیم تا در خطبه های نماز جمعه این مطلب را اعلام کنند. بسیار مهم است که ما پیام حقیقی اسلام را در رابطه با این اقدامات تروریستی به اشتراک بگذاریم.

صدیقی نوشت: ایکنا و دیگر مردم با وجدان از  بروز این اعمال وحشی گری و تروریستی علیه بیگناهان که هم چنان چهره زشت شان را در سرتاسر جهان نشان می دهند، ابراز نگرانی می کنند.

گفتنی است به گفته مقامات پلیس، بیمارستان کلمبو و کلیسای سنت. سباستین در انفجارهای تروریستی که در یکشنبه عید پاک در کلیساها و هتل های کشور سریلانکا به وقوع پیوست بیش از 300 نفرجان خود را از دست داده و 450 تن دیگر مجروح شدند. گروه  های اسلامی در سریلانکا این حملات را محکوم کردند. شورای مسلمانان سریلانکا اعلام کردند که برای قربانیان حمله عزاداری خواهند کرد.

در این میان برخی مدعی شدند که حمله در پاسخ به حملات تروریستی در مساجد نیوزیلند بوده و داعش نیز به نوبه خود مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.

وی افزود: ما هنوز سعی داریم از حملات تروریستی که در دو مسجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند به وقوع پیوستند التیام یابیم. پیش از آن حملات علیه کنیسه پیتسبورگ و کلیسا در چارلستون اتفاق افتادند. ایدئولوژی نفرت، تعصب و نژادپرستی مردم در سرتاسر جهان را به خطر می اندازد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha