جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی در شورای تخصصی تهذیب و تربیت حوزه

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه بر پیگیری و حُسن اجرای درس های اخلاق و اخلاق در دروس، توسط مدیران و مسئولان مدارس علمیه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،آیت الله علیرضا اعرافی در دهمین شورای تخصصی تهذیب و تربیت حوزه های علمیه اظهارداشت: مسأله تهذیب و تربیت یکی از اصول اساسی حوزه های علمیه است که باید مورد توجه جدی برنامه ریزان و دست اندرکاران امر تهذیب و تربیت باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر تداوم طرح های میثاق طلبگی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح میثاق طلبگی 1 تا 4 در حوزه های علمیه باعث ارزیابی و شناسایی نسبی نقاط ضعف و قوت طلاب می شود که باید از سوی معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه با قوت انجام گیرد.

آیت الله اعرافی بر تدوین و ابلاغ  طرح ارتقای اخلاقی و معنوی کارکنان و همینطور منشور تربیتی و اخلاقی طلاب و فضلا تأکید کرد و ادامه داد: باید برای انجام این مهم ، طلاب و روحانیون را در قالب طرحی مدوّن و برنامه ریزی شده با سیره سلف صالح خود آشنا کنند و دوره های آموزشی – مهارتی ضمن خدمت مدیران و اساتید با رویکرد تهذیبی به مدارس ابلاغ گردد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اجرای مصوبات جلسه دهم شورای تخصصی تهذیب و تربیت تأکید کرد و بیان داشت: طرح ساماندهی اساتید مشاور، منشور اخلاقی کارکنان مرکز مدیریت، همچنین راه اندازی و ساماندهی مراکز مشاوره حوزه های علمیه باید با اهتمام بیشتری صورت پذیرد.

لازم به ذکر است: تاکنون ده نشست شورای تخصصی تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با حضور شورای مدیران معاونت تهذیب و 5 کارشناس ( حجج اسلام و المسلمین حسیخانی، آذربایجانی، عالم زاده، پسندیده و عمومی)، هر ماه جهت ارتقا بخشی و سیاستگذاری برنامه های تهذیب حوزه های علمیه تشکیل جلسه می دهند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha