سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کمک رسانی طلاب اصفهانی در مناطق سیل زده خوزستان

حوزه/ معاون مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز گفت: بیش از ۱۴۰ حوزه و ۱۵۰۰ طلبه و روحانی به کمک سیل زدگان خوزستان آمدند و با رشادت به احداث سیل بندها و کمک به مردم پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد پشم فروش، عصر روز گذشته در سومین اجلاسیه مدیران و مدرسان گروه های تبلیغی کشور که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، عنوان کرد: آیت الله جزایری این سیل اخیر را یک فرصت برای استان خوزستان دانسته اند تا بتوانیم برنامه های خود را در مقابله با وهابیت پیش ببریم.

معاون مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز افزود: ما استان خوزستان را در 11 محور تقسیم کردیم و هنوز آب در دشت جاری بوده و از شوش تا شادگان و مرز هنوز درگیر آب هستیم و بیش از 140 روستا زیر آب رفته است.

وی ادامه داد: روستا ها به دلیل اینکه پی آن گل است، در این سیل بیشترین تخریب را می بینند و حدود 3000 هزار دام کشته شدند و مابقی دام ها نیز که به دلیل گرسنگی در معرض کشته شدن بودند با همت های روحانیون و تهیه دام های آن ها زنده ماندند.

حجت الاسلام پشم فروش تاکید کرد: در برخی از نقاط 18 متر عمق آب بود و این جای خوشحالی است برای ما که طلاب اهواز  برای مردم سیل بند ایجاد می کردند.

وی مطرح کرد: بیش از 140 حوزه و 1500 نفر طلبه وارد کار در استان خوزستان بودند،  اما روحانیون با رشادت به احداث سیل بند پرداختند.

معاون مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز ابراز کرد: بزرگان حوزه اهواز به طلاب امر کردند که درس ما امروز این است که وارد میدان شویم کمپ های امدادرسانی در اختیار طلاب و روحانیون قرار گرفت.

حجت الاسلام پشم فروش مطرح کرد: در ستاد مردمی 12 کمیته تشکیل شد که مباحث پژشکی، خبری و توزیع اقلام در این کمیته ها پیگیری می شد و سازماندهی بسیاری از موکب ها توسط طلاب انجام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز به حضور گروه های جهادی نقطه زن وجود دارد تا خرابی های یک روستای خاص را تعمیر کنند، همچنین ورود گروه های تبلیغی در برخی از محور ها نیز وجود دارد.

معاون مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز یادآور شد: تجهیزات و اقلام پشتیبانی باید از استان های دیگر جذب و به خوزستان وارد شود و کار جهادی از دو تا سه ماه آینده آغاز می شود.

حجت الاسلام پشم فروش خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در استان خوزستان در اوج محبوبیت قرار دارد و باید توجه شود که در توزیع اقلام که نارضایتی های بسیاری به بار می آورد دقت فراوانی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: مدیریت حوزه علمیه باید شرایطی را فراهم کند که این تب و حرارت خدمت رسانی در روحانیون افزایش پیدا کرده و این نگاه انقلابی ادامه دار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha