جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آزمون ورودی مدرسه عالی نواب مشهد

حوزه/ آزمون کتبی ورودی مدرسه علمیه عالی نواب برای سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ با حضور بیش از ۳۰۰ داوطلب برگزار شد.

حجت الاسلام محمد اسفندیاری، مدیر مدرسه علمیه عالی نواب در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد، در حاشیه این آزمون، گفت: امسال بیش از ۵۳۰ نفر برای ورود به مدرسه علمیه عالی نواب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، حدود ۱۰۰ نفر جزو ممتازین و معدلین بالای ۱۸ بودند که از حضور در آزمون کتبی معاف شدند و از بین سایر داوطلبین نیز تعداد ۳۲۰ نفر از  در آزمون کتبی شرکت کردند.

وی افزود: داوطلبان این آزمون در چهار رشته تخصصی ادبیات عرب، فقه و اصول، کلام اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی با کسب حداقل ۵۰ درصد از امتیاز کلی به مصاحبه علمی دعوت می‌شوند.

مدیر مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با اشاره به اهداف مدرسه در پذیرش طلاب برای مقطع ۲ و ۳ پیوسته، بیان داشت: پذیرش طلاب مستعد و نخبه و پرورش نیروهای متخصص به منظور خدمت به حوزه های علمیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اهداف کلی این مدرسه است.

حجت الاسلام اسفندیاری از اولویت های مهم پذیرش مدرسه عالی نواب را روحیه انقلابی، انگیزه، نشاط علمی و تلاش جهادی و بی وقفه دانست و گفت: تا طلبه ای در تراز انقلاب و نظام و تمدن اسلامی تربیت شود.

وی یادآور شد: در سال جاری استقبال طلاب به شرکت در رشته های تخصصی بیشتر بوده است، به گونه ای که در آزمون کتبی روز گذشته، تعداد زیادی از طلابی که سطح دو و سه خود را گذرانده بودند نیز برای تحصیل تخصصی در این مدرسه، جزو داوطلبين بودند.

مدیر مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با اشاره به مراحل پذیرش این مدرسه در سطح ۲ و ۳ اعلام کرد: اسامی دعوت شدگان به مصاحبه، از بین شرکت کنندگان در آزمون کتبی و ممتازین دارای معدل بالای ۱۸ خواهد بود که زمان مصاحبه علمی و عمومی متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha