جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجدی در پنانگ، مرکز اهدای پوشاک به نیازمندان راه اندازی کرده است

حوزه/ در طرح اهدای لباس به نیازمندان که «بوتیک» نام دارد، مسجدی در ایالت پنانگ مالزی، تاکنون بیش از ۱۰ هزار لباس دست دوم و ۲ هزار لباس نو جمع آوری کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،به نقل از nst، یک مسجد در ایالت پنانگ مالزی، در اقدامی ابتکاری به جای اهدای کمک های غذایی به نیازمندان، البسه و پوشاک اسلامی به مردان و زنان محتاج اهداء می کند.

«بوتیک» مسجد پرماتانگ رامبایی در پنگا واقع در ایالت پنانگ مالزی، پوشاک نو و دست دوم به نیازمندان اهدا می کند. این مسجد انواع عبا و مانتو برای مردان و زنان و همچنین دیگر انواع پوشاک را برای بالغین و کودکان دارد. بوتیک که دسامبر سال گذشته افتتاح گردید، ابتکاری از جانب دفتر رفاه مسجد بود.

ربیه یعقوب، 62 ساله که به همراه همسرش سعد یعقوب، مدیر دفتر رفاه مسجد که به دنبال شیوه های جدیدی برای امور خیریه پس از بازنشستگی بودند، ایده راه اندازی این بخش را ارائه دادند. فعالیت های آنان مورد توجه دیگر اعضای مسجد قرار گرفت که می خواستند در این امر مشارکت داشته باشند. پیشنهاد این بانوی سالمند مسلمان با توجه زیادی روبرو شد و در کمترین زمان ممکن بیش از 5 هزار دست لباس به مرکز اهداء گردید. در همین راستا کاربران شبکه های اجتماعی و واتساپ نیز از این اقدام حمایت کردند

وی در این باره گفت: ما تا به امروز بیش از 10 هزار لباس دست دوم و بیش از 2 هزار لباس نو جمع آوری کرده ایم.

 این مرکز اهدای لباس 24 ساعته فعالیت داشته و توسط 20 مسلمان داوطلب در رده های سنی 24 تا 60 سال اداره می شود.

 

 به گفته ربیه آن ها همچنین یک صندوق اهدای کمک های مالی در جلوی مسجد گذاشته اند. وی در این باره گفت: از کمک های نقدی برای خرید مواد غذایی چون برنج، شکر و آرد و توزیع آن ها میان نیازمندان استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha