پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی

حوزه/ رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما با فراهم سازی بستر رونق تولید در بخش کاغذ باید شعار سال ۹۸ در این عرصه را محقق سازیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمد علی یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه به علت شرایط نامساعد اقتصادی و گرانی کاغذ و دیگر هزینه های مربوط به چاپ و نشر ، ناشران کتاب و روزنامه و مجله در سال های اخیر در وضعیت دشواری به سر برده اند که تداوم این شرایط عملاً کار را برای ادامه فعالیت آن ها بسیار سخت و بلکه ناممکن می سازد.

وی افزود: با توجه به گرانی و کمیاب بودن کاغذ ما اگر می خواهیم که شعار سال 98 مبنی بر رونق تولید را محقق کنیم باید شرایط و زمینه های لازم برای تولید ملی در عرصه کاغذ را فراهم نماییم.

این اقتصاددان حوزوی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی ابراز داشتک یکی از مصادیق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی است و در عرصه فرهنگ و هنر نیز یکی از مهم ترین کالاها، همین کتاب و نشریات است که باید با خرید کتاب و ارتقای سرانه مطالعه از اقتصاد این بخش حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: از این منظر بنده معتقدم که ما باید هم به سمت تولید کاغذ برویم و هم این که بکوشیم مصرف کاغذ تولیدی داخل را افزایش داده و هزینه های تمام شده تولید در این بخش را در عین حال کاهش دهیم که در این صورت هم اشتغال ایجاد کرده ایم و هم این که در بخش نشر و چاپ، روز به روز شرایط بهتری حاصل می شود

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha