جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست مدیر حوزه سمنان با معاونین و مدیران مدارس علمیه استان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستمیان از کمک ۱۶ میلیون تومانی مسئولان حوزه علمیه استان سمنان به مردم مناطق سیل زده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در نشستی با معاونین مدیریت حوزه استان و مدیران مدارس علمیه استان سمنان، به میزبانی امامزاده طیب روستای قرن آباد از توابع گرگان، با اشاره به سفر مسئولان حوزه علمیه سمنان به استان گلستان اظهار داشت: هدف از این سفر رسیدگی به سیل زدگان و مردم مناطق سیل زده در استان گلستان و دیدار و تقدیر از مدیریت سابق حوزه علمیه استان سمنان و امام جمعه فعلی علی آباد کتول بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد:در ایام نوروز و اسکان زائرین، همکاری مسئولان مدارس علمیه در سطح استان سمنان مطلوب و رضایت بخش بوده است و امید داریم تا بتوانیم در سایر ایام های تعطیلات از این ظرفیت برخوردار باشیم.

وی با اشاره به کمک مسئولان حوزه علمیه استان سمنان به مردم مناطق سیل زده افزود: جمع کمک ها از سوی حوزه علمیه سمنان برای سیل زدگان تاکنون حدود ۱۶ میلیون تومان بوده است و همه حوزویان استان و کشور در کمک به سیل زدگان بسیج شده اند و به عنوان مثال در ایام نوروز فرزندان یکی از مسئولان مدیریت حوزه علمیه سمنان تمام عیدی های دریافتی خود را مردم و کودکان مناطق سیل زده اهدا کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان، با اشاره به پذیرش طلاب جدید الورود به حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: برای مدارسی که طلاب جدید الورود آنان به حد نصاب نرسیده است، می توانند با هماهنگی با حوزه علمیه استان، طی تشکیل کمیسیون پذیرش، اقدام به جذب نیروهای جدید به حوزه های علمیه داشته باشند.

وی با تاکید بر افزایش موقوفات حوزوی و بروزرسانی موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و به خصوص حوزه های علمیه منابع پایدار در مدارس علمیه جدی گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان افزود: یکی دیگر از مباحث مطروحه با توجه به تاکیدات مدیر حوزه های علمیه کشور، گروه های علمی و تربیتی در مدارس اهتمام جدی گرفته شود.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی مشاوره های حقوقی طلاب گفت: طلابی که نیازمند مشاوره های حقوقی دارند باید از طریق همان مسئولان مدارس علمیه، برای کسب مشاوره های دقیق حقوقی از افراد ساماندهی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان تصریح کرد: با عنایت به برگزاری جلسات مختلف، بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان سمنان ظرفیتی برای طلاب از خانواده های شهید و ایثارگر است که می بایست از این ظرفیت به اندازه لازم بهره برداری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha