جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 490199
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
اندونزی طرح جامع ۲۰۱۹-۲۰۲۴ اقتصاد شرعی را اجرا می کند

حوزه/ به گفته وزیر برنامه ریزی توسعه ملی در جشنواره اقتصاد اسلامی، اندونزی تا ۱۴ می ۲۰۱۹، طرح جامع اقتصاد شرعی مربوط به سال های ۲۰۱۹-۲۰۱۴ را راه اندازی می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از thejakartapost،  دولت اندونزی قصد دارد تا کمتر از یک ماه دیگر (14 می) طرح جامع  اقتصاد شرعی مربوط به سال های 2019-2024 را  به عنوان یک نقشه راه برای توسعه اقتصاد اسلامی به منظور حمایت از توسعه اقتصادی ملی در کشوری با بیشترین جمعیت مسلمان در جهان را راه اندازی کند.

پیش نویس این طرح جامع اقتصادی چهار مبحث اصلی استراتژیک را به هدف توسعه اقتصاد اسلامی در پیش گرفته که شامل: تقویت محصولات حلال، اقتصاد مالی شریعت و همچنین شرکت های حلال کوچک متوسط و بزرگ و در پایان بهینه سازی اقتصاد دیجیتال می شوند.

پیش نویس طرح مذکور بر اهمیت بهینه سازی استفاده از اقتصاد دیجیتال در قالب تجارت الکترونیک، بازار و فن آوری مالی تأکید می کند.

وزیر برنامه ریزی توسعه ملی که رئیس آژانس برنامه ریزی توسعه ملی در اندونزی نیز می باشد گفت: کشور ما با بیشترین جمعیت مسلمان در جهان نباید فقط یک بازار برای محصولات حلال باشد.

که طی سخنانی در یک کنفرانس خبری در جشنواره اقتصاد اسلامی روز جمعه گفت: ما بایستی اقتصاد شریعت را از طریق صنعت حلال توسعه دهیم. ضروریست تا هوش محلی را برای بهره مندی از فرصت جهانی تقویت سازیم.

به گفته این وزیر اندونزیایی، در پیش نویس، هدف توسعه اقتصادی شریعت در داخل کشور، گسترش میزان فعالیت اقتصادی و بهبود استقلال و رفاه مردم بود، در حالی که در سطح بین المللی، اندونزی می خواهد موقعیت خود را در شاخص اسلامی جهان اسلام تقویت کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha