پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 490231
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
حجت الاسلام و المسلمین مجاهدی

حوزه/ استاد اخلاق حوزه گفت: عدم مواظبت از توطئه‌های شیطان و غفلت منجر به نفوذ او در دل انسان می‌شود و اگر بر دل ما نفوذ کند انسان سخنگوی شیطان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه حجت الاسلام محمدعلی مجاهدی، امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه اظهار داشت: خدای متعال مهم‌ترین وظیفه پیامبران الهی را بندگی خدا و دعوت مردم به بندگی الهی بیان می‌کند.

وی ادامه داد: عدم مواظبت از توطئه‌های شیطان و غفلت منجر به نفوذ او در دل انسان می‌شود و اگر  بر دل ما نفوذ کند انسان سخنگوی شیطان می‌شود. امام علی (ع) می‌فرماید، برخی‌ها فقط شیطان را ملاک قرار داده و از آن تبعیت می‌کنند.

استاد اخلاق حوزه بیان داشت: منافقین مصداق بارز افرادی هستند که شیطان در دل آن‌ها نفوذ کرده و آنان را به بندگی خود کشانده است و به دست آن‌ها جنایات فراوانی را مرتکب می‌شود؛ ترور 17 هزار ایرانی بی‌گناه بخشی از ثمرات اطاعت آن‌ها از شیاطین است.

وی افزود: آن‌چه قرآن و اهل بیت(ع) مردم را بدان دعوت می‌کنند، بندگی خدا، صبر در برابر ناملایمات و صبوری بر جسارت‌های دیگران، تربیت نفس و داشتن اخلاق حسنه است که باعث عاقبت به خیری می‌شود؛ طلبه باید بیشتر از دیگران به تدین و دین‌داری اهمیت داده و الگوی مردم باشد.

حجت الاسلام مجاهدی، رضایت پدر و مادر را از جمله عوامل موفقیت انسان عنوان کرد و گفت: پدر و مادر مهم‌ترین زحمات را در زندگی انسان کشیده‌اند و ما هر چه داریم ثمره زحمات و دعاهای آنان است.

وی اضافه کرد: در ماه شعبان باید از دعاهای وارده از ائمه معصومین (ع) مخصوصا مناجات شعبانیه تا جایی که خللی به دروس حوزوی وارد نکند، نهایت استفاده را کرده و خود را برای ورود به ماه ضیافت الهی آماده کنیم. از جمله لازمه ورود به ماه رمضان خالی کردن دل از کینه است و نباید کینه هیچ شیعه‌ای را در دل داشته باشیم و با آن وارد ماه رمضان شویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha