سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین زمانی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی، گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، گام موفق حوزه خوزستان در مقابل با سیل بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی، رئیس ستاد حوزوی مدیریت بحران حوزه‌های علمیه، در جلسه مدیریت و برنامه ریزی ستاد باسازی مناطق سیل زدگان استان خوزستان، که با حضور ویژه آیت‌الله اعرافی برگزار شد، اظهارداشت: علما، طلاب و مدارس علمیه خوزستان، نسبت به سایر استان‌ها، همت والاتری برای حضور و فعالیت در برابر این حادثه داشته و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، گام موفق خوزستان در مقابل با سیل بود.

وی افزود: عنایت و توجه علمای استان نسبت به اهمیت یاری‌رسانی به سیل‌زدگان، موجب تشکیل ستادهای مردمی با برکتی شده که ضرورتی است با هماهنگی با یکدیگر فعالیت کنند و وحدت مدیریت داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی، از برنامه تبلیغی ویژه مناطق سیل‌زده در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با هماهنگی نهادهای تبلیغی حوزوی استان خوزستان و محوریت سازمان تبلیغات، ضمن برآورد دقیق از روستاهای سیل‌زده، مبلغین حوزوی هم‌زمان با ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان، به مدت یک ماه در میان مردم سیل‌زده خوزستان حضور خواهند داشت و علاوه بر فعالیت فرهنگی، نسبت به خدمت‌رسانی در این مناطق اقدام خواهند کرد.

رئیس ستاد حوزوی مدیریت بحران حوزه‌های علمیه افزود: طلاب بومی و آشنا با فرهنگ و زبان مناطق سیل‌زده و طلاب اهوازی ساکن قم در اولویت اعزام هستند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور، از طرح دیگر این دفتر برای روزهای پسا سیل خبر داد و گفت: با هدف مقابله با آثار روانی و بیماری‌های روحی احتمالی پس از حادثه سیل، آماده اعزام بیش از ۲۰۰ نفر از متخصصین مشاوره حوزه علمیه قم به استان خوزستان خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به تجربه بروز مشکلات حاد روحی مانند افسردگی پس از حادثه زمین‌لرزه کرمانشاه تأکید کرد: حضور روانشناسان و متخصصان مشاوره از ضرورت‌های روزهای پس از وقوع حوادث غیرمترقبه و مؤثر در کاهش خسارات معنوی این وقایع خواهد بود.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha