پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، بر لزوم ورود نیروهای سازندگی برای ساخت و تعمیر منازل مسکونی سیل‌زدگان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، در جلسه شورای حوزه‌های علمیه خوزستان که با حضور ویژه آیت‌الله اعرافی برگزار گردید، اظهارداشت: در روزهای آغازین سیل خوزستان، وضعیت به گونه‌ای بود که تلاش‌های مدیریت نهادهای دولتی، در مقابل ابعاد بحران کافی نبود؛ بر این اساس از فرماندهان سپاه درخواست شد تا سپاه و نیروهای مسلح در مهار بحران سیل ورود جدی پیدا کنند که پس از کسب اجازه از مقام معظم رهبری، به‌صورت جدی و انقلابی در عرصه حاضر شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برای بازسازی مناطق سیل‌زده نیز لازم است نیروهای سازندگی در بحث ساخت و تعمیر منازل مسکونی تخریب شده و همچنین در جبران خسارات مزارع و زمین‌های کشاورزی به یاری مردم خوزستان آیند.

وی افزود: آنچه تاکنون به‌عنوان خسارت زمین‌های کشاورزی برای هر هکتار تعیین و تصویب شده، مبلغ ۲ تا ۳ میلیون بوده که این مبلغ تنها معادل اجاره‌بهای این مقدار زمین است و باید برای حمایت از کشاورزانی که همه معیشت خود را از دست داده‌اند تلاش و چاره‌اندیشی دیگری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، گفت: تلاش مخلصانه و جهادی روحانیت در اقصی نقاط استان و تمامی مناطق سیل‌زده، از برکات سیل اخیر بود که زمینه را برای فعالیت جدی در مناطقی که پیش از این از حضور روحانیت محروم بود فراهم و عرصه را بر معاندین فکری و مخالفین عقیدتی تنگ کرد؛ به همین دلیل ضروری است با پشتیبانی طرح هجرت و نهادهای حوزوی، زمینه برای استمرار تبلیغ و استقرار مبلغین در این مناطق فراهم شود.

لازم به ذکر است، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ضمن تائید این پیشنهاد، از برگزاری جلسه مشترک دفتر طرح هجرت با سازمان تبلیغات برای استمرار حضور مبلغین در مناطق سیل‌زده و محروم خوزستان خبر داد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha