چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلسه مدیریت و برنامه ریزی ستاد باسازی مناطق سیل زدگان استان خوزستان با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ نشست شورای حوزه علمیه خوزستان با حضور ویژه آیت الله اعرافی در سالن اجتماعات حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست شورای علمی حوزه علمیه خوزستان، با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و حجج اسلام و المسلمین زمانی و رجایی، برگزار شد.

در این نشست علاوه بر آیت الله موسوی جزایری، حجج‌اسلام والمسلمین کعبی، حیدری، قاضی دزفولی و بهرام پور، حضور داشتند.

منعی برای ادامه تعطیلی مدارس درگیر با سیل وجود ندارد

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در بخشی از این نشست، با اشاره به حضور ستودنی علما و طلاب خوزستان در صحنه یاری سیل‌زدگان گفت: تعطیلی مدارس علمیه خوزستان برای یاری سیل‌زدگان استان عملی صحیح و به جا بود و تا زمانی که نیاز به حضور جهادی طلاب در مناطق سیل‌زده وجود داشته باشد، منعی برای ادامه این تعطیلی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: مطالب و دغدغه‌های مهم علمای استان خوزستان به محضر مقام معظم رهبری منتقل خواهد شد و در تصمیمات کلان ملی برای حمایت از خوزستان، حوزه کشور را پای‌کار خواهیم آورد.

ضرورت حمایت از مردم سیل‌زده در بازسازی منازل مسکونی تخریب شده

همچنین آیت الله موسوی جزایری در این نشست، با تأکید بر ضرورت حمایت از مردم سیل‌زده در بازسازی منازل مسکونی تخریب شده در اثر حادثه سیل، اظهار کرد: مستدعی است با حمایت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید یک برنامه‌ریزی جامع با حمایت کشوری برای بازسازی منازل مردم خسارت دیده صورت پذیرد.

زمینه استمرار تبلیغ و استقرار مبلغین در مناطق سیل‌زده فراهم شود

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، گفت: تلاش مخلصانه و جهادی روحانیت در اقصی نقاط استان و تمامی مناطق سیل‌زده، از برکات سیل اخیر بود که زمینه را برای فعالیت جدی در مناطقی که پیش از این از حضور روحانیت محروم بود فراهم و عرصه را بر معاندین فکری و مخالفین عقیدتی تنگ کرد و ضروری است با پشتیبانی طرح هجرت و نهادهای حوزوی، زمینه برای استمرار تبلیغ و استقرار مبلغین در این مناطق فراهم شود.

همت و همدلی خوبی بر فضای استان حاکم است

اما حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس کعبی، نماینده ویژه جامعه مدرسین و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در این نشست با اشاره به دغدغه جدی آیت الله اعرافی نسبت به حضور روحانیون در عرصه سیل خوزستان گفت: علما و طلاب خوزستان همگی در خدمت به سیل‌زدگان حاضر بودند و به لطف خدا، همت و همدلی خوبی بر فضای استان حاکم بود.

وی افزود: حضور روحانیت در میدان خدمت‌رسانی و یاری مردم سیل‌زده، معاندین و ضد انقلاب را منزوی کرد.

اعزام ویژه روحانیون مبلغ در ماه مبارک رمضان به مناطق سیل‌زده خوزستان

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی، مسئول ستاد حوزوی مقابله با حوادث غیر مترقبه در بخش پایانی این نشست، از اعزام ویژه روحانیون مبلغ در بازه یک ماهه تبلیغی ماه مبارک رمضان به مناطق سیل‌زده استان خوزستان با هماهنگی نهادهای تبلیغی استان خبر داد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha