سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نشست مدیران مدارس علمیه خوزستان با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای ادامه مدیریت بحران در مناطق سیل زده گفت: با کم شدن نیازهای عملیاتی در مناطق سیل‌زده، فرصت برای پرداختن به رسالت اصلی حوزه‌های علمیه بیش از پیش فراهم می‌شود و مدارس علمیه با تشکیل کارگروه تبلیغ، فعالیت‌های تخصصی فرهنگی-تبلیغی و اقداماتی مانند مشاوره را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، امشب در نشست با مدیران مدارس علمیه خوزستان، با تقدیر و تشکر از طلاب و حوزه علمیه جهادی استان، هدف از سفر به خوزستان را ابراز همدردی و همبستگی سراسری حوزه‌های علمیه کشور، با مردم عزیز و سیل‌زدگان این استان، عنوان کرد.

حضور روحانیون در مقابل با سیل بی‌بدیل است

وی حضور مردم به‌ویژه روحانیون در مقابل با سیل را بی‌بدیل برشمرد و افزود: روحانیون، جوانان و مردم عزیز استان با شجاعت و مقاومت در میدان خدمت آمده‌اند، نسبت به سایر مناطق سیل‌زده، از یک برجستگی و درخشندگی خاصی برخوردار است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، بیان کرد: برنامه‌ریزی حوزه علمیه خوزستان، درایت بزرگانی چون آیت الله موسوی جزایری، زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور و سایر مدارس علمیه، برگ درخشانی در تاریخ روحانیت بود و این مهم جز با مجاهدت خالصانه عزیزان رقم نمی‌خورد.

لزوم تهذیب نفس طلاب

 آیت الله اعرافی، با اشاره به لزوم تهذیب نفس طلاب گفت: از بزرگان خود آموخته‌ایم از هر حادثه و ابتلا، دست مایه‌ای برای اصلاح نفس و تهذیب بسازیم و این امر بر همه‌چیز مقدم است؛ البته ما خودسازی را صرفاً در خلوت نمی‌جوییم، بلکه تعالی روحی را در متن حادثه و خدمت به جامعه، به دست می‌آوریم.

تمهیدات اندیشیده شده برای ادامه مدیریت بحران

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای ادامه مدیریت بحران گفت: با کم شدن نیازهای عملیاتی در مناطق سیل‌زده، فرصت برای پرداختن به رسالت اصلی حوزه‌های علمیه بیش از پیش فراهم می‌شود و مدارس علمیه با تشکیل کارگروه تبلیغ، فعالیت‌های تخصصی فرهنگی-تبلیغی و اقداماتی مانند مشاوره را در دستور کار قرار دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، تصریح کرد: روحانیون باید در کنار مردم بمانند و امیدواریم حوزه‌های علمیه بتوانند به جایگاه والا و نقش کلان و جامع خود دست یابند؛ البته ما اکنون با این جایگاه فاصله زیادی داریم.

آیت الله اعرافی، در ادامه به ذکر چند نکته پیرامون مباحث مدیریت حوزه پرداخت و خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات عدیده مالی، اما در برنامه پنج ساله‌ی اول حوزه، ده‌ها طرح بزرگ اندیشیده شده که هرکدام به لطف خدا منشأ تحول عظیمی خواهند بود.

افزایش اختیارات مراکز مدیریت استان

وی یکی از این برنامه‌ها را افزایش اختیارات مراکز مدیریت استان دانست تا حوزه‌های استانی به جایگاه جامع و نقش اجتماعی خود، برگردند.

آیت الله اعرافی در پایان بیان کرد: یکی از نکات مدنظر مدیران ارشد حوزه، اجتماعی‌تر شدن حوزه است که برای مثال دستور تعطیلی حوزه‌های علمیه برای خدمت‌رسانی طلاب به مردم آسیب‌دیده، بخش کوچکی از همین سیاست کلان حوزه است که إن‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک، شاهد افزایش اختیارات مدیریت‌های استانی خواهیم بود.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha