چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ارتباط مظنون حمله به کنیسه کالیفرنیا، با آتش سوزی در مسجد و حمله به مساجد کرایست چرچ

حوزه/ در حالی که مظنون حمله به کنیسه سن دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا در روز شنبه بازداشت شد، انتشار بیانیه این فرد نشان می دهد که وی با آتش سوزی در یک مسجد و حملات به مساجد کرایست چرچ ارتباط داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از rt، مظنون مسلح حمله به کنیسه کالیفرنیا که شنبه بعد از ظهر به وقوع پیوست و منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن سه تن دیگر شد، یک جوان سفید پوست اهل سن دیگو بوده است.

به گفته بیل گور کلانتر سن دیگو، جان تی.ارنست ، 19 ساله هیچ سابقه کیفری ندارد، با این حال این فرد به خاطر پست هایی که به در شبکه های اجتماعی گذاشته و بیانیه ای که منتشر کرده، با عامل حمله به مساجد کرایست چرچ و همچنین به آتش کشیدن یک مسجد مرتبط است.

گفته می شود این بیانیه 8 صفحه ای که از سوی فرد ضارب در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، شباهت های زیادی به بیانیه منتشر شده توسط عامل حمله به مساجد کرایست چرچ دارد و فرد مهاجم سعی داشته عقاید نژادپرستانه خود را در آن توجیه کند.

در این بیانیه وی همچنین اعتراف کرده که یک ماه پیش مسجدی را در همان حوالی به آتش کشیده است. مسجد مذکور همچنین با اسپری رنگ شعارنویسی شده و نمای بیرونی آن با شعارهایی در رابطه با حمله به مساجد نیوزیلند مخدوش شده بود.

پلیس اعلام کرد که تحقیقاتش را برای بررسی عامل آتش سوزی در مسجد دنبال می کند.

لازم به ذکر است پلیس شهر سن دیگوو واقع در غرب آمریکا، افزود: فرد مسلحی ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به وقت محلی در نزدیکی یک کنیسه یهودی اقدام به تیر اندازی کرد که بر اثر تیراندازی یک نفر کشته و 3 نفر از جمله یک روحانی یهودی زخمی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha