پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 490289
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم در کاشان

حوزه/ پیکر شهید مدافع حرم سید مهدی امینی با حضور اقشار مختلف مردم در کاشان تشییع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  حوزه از کاشان، پیکر شهید مدافع حرم سیدمهدی امینی از تیپ فاطمیون،  عصر روز گذشته با حضور آیت الله نمازی، خانواده معظم شهداء، روحانیون، طلاب مدارس علمیه، مسئولین و اقشار مختلف مردم کاشان تشییع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، در این مراسم شهادت را مسیر اولیاءالله، مجاهدان فی سبیل الله و مدافعین اسلام ناب محمدی در سراسر جهان دانست و اظهار داشت: همان‌طور که درخت تنومند اسلام در تمام دوران تاریخ، با خون پاکان و بهترین‌ها آبیاری شده است در مقطع فعلی نیز خون شهداء در مسیر تعالی اسلام عزیز هدیه شده است.

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی با محکوم کردن جنایت آل سعود در به شهادت رساندن 37 تن از فعالان مدنی، تصریح کرد: استکارجهانی و اروپایی ها که مدعی حقوق یشر هستند چرا این جنایت سعودی ها را محکوم نمی کنند ؟

وی به قتل عام زنان و کودکان بیگناه در یمن اشاره کرد و گفت: امروز قانون حاکمیت بر دنیا  قانون جنگل می باشد و هرکس زورش بیشتر باشد بر ملت های مظلوم غلبه می کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه تروریست خواندن سپاه پاسداران توسط ترامپ را ناشی از ناکامی استکبار جهانی دربرابر قدرت ایران دانست وگفت: همان‌طور که حضرت سیدالشهدا (ع ) و ائمه معصومین (ع) برای زنده ماندن اسلام جانشان را تقدیم دین اسلام کردند، امروز نیز با توجه به ظلمی که در دنیا وجود دارد باید انسان‌های پاک با شهادت، ایثار و فداکاری خود در برابر متجاوزان و کفار ایستادگی کنند.

وی با اشاره به فداکاری‌های شهدای مدافع حرم گفت: باید نام و یاد این مجاهدان راه حق، به‌طور مستمر در جامعه زنده نگه‌داشته شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان شهدای حرم را مصداق بارز غیرت دینی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهدا با تقدیم جان خود از اسلام و ارزش‌ها دفاع کردند، ما هم باید با حضور درصحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی، با توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه جوانان باید از شهداء درس بگیرند، افزود: اگر کسی می‌خواهد سعادتمند شود باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشد.

بر پایه این گزارش، پس از مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نماز میت را بر پیکر این شهید والامقام اقامه کرد.

شایان ذکراست،کاشان هزار و 704 شهید و سردار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و نظام و انقلاب اسلامی کرده و تاکنون نیز پیکر مطهر بیش از 46 شهید مدافع حرم در این شهرستان تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده‌شده‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha