شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آنا بسلین، کارشناس موزه پرگامون برلین

حوزه / فرش‌های دوره صفوی که از نفیس‌ترین فرش‌های موجود در موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با همکاری کارشناسان موزه این آستان و کارشناس برجسته موزه پرگامون برلین موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آنا بسلین (ANNA BESELIN)، از متخصصان و کارشناسان مطرح موزه پرگامون برلین، در فروردین‌ماه سال جاری با حضور در موزه آستان مقدس، به بررسی آثار این موزه پرداخت.
با همکاری کارشناس موزه پرگامون و رئیس موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)،  پژوهش تخصصی در زمینه فرش‌های نفیس دوره صفوی انجام گرفت.

بر اساس این گزارش، در این پژوهش به مشخصات و مختصات دقیق این اثر فاخر که یکی از عجایب هفتگانه‌ی  فرش‌های دنیا محسوب می‌شود پرداخته شد.

نوع بافت، اندازه، میزان رج شمار، نوع رنگ، دوره تاریخی، مکان بافت و پارامترهای اصلی  فرش به‌طور دقیق از یک‌سو و منحصر بودن این فرش به لحاظ شکل و ابعاد (دوازده ضلعی)، تعجب و حیرت این کارشناس مطرح  را در برداشت.
خاطرنشان می‌شود: در موزه آستان مقدس بیش از  شش هزار اثر تاریخی نگهداری می‌شود که برخی از این آثار را می‌توان جزو بی‌نظیرترین و ارزشمندترین آثار به لحاظ دوره و جنس در سطح دنیا معرفی نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha