شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کمک رسانی   طلاب همدانی به مردم سیل زده پلدختر

حوزه/ حجت الاسلام ارشاد با اشاره به تداوم کمک های مردمی به مناطق سیل زده، گفت: کمبود امکانات اولیه وجود ندارد، اما مهم ترین مسئله ادامه کمک های مردمی در بازسازی منازل و تجهیز آن است، زیرا زیرساخت های روستاها از بین رفته و منازل روستائیان سیل زده قابل سکونت نیستند.

حجت الاسلام حمید ارشاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، گفت: از آغاز وقوع سیل تا کنون بیش از هزار نفر از طلاب و روحانیان تهرانی اعم از ائمه جماعات، مبلغان هجرتی و مدارس امین و دیگر عزیزان با حضور در مناطق سیل زده به یاری مردم عزیز این مناطق شتافتند و سبب برکات بسیاری در کاهش آلام و رنج های مردم استان های گلستان، لرستان و خوزستان بودند.

وی با اشاره به اعزام هفتگی گروه های تبلیغی جهادی حوزه علمیه تهران به مناطق سیل زده، افزود: این هفته از سه مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع)، پنج تن آل عبا(ع) و جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) طلاب و روحانیان جهادی برای امدادرسانی به مردم سیل زده استان خوزستان اعزام شدند.

سرپرست معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران، اظهار کرد: طلاب این مدارس با حضور در روستاهای سوسنگرد اقدام به امدادرسانی کردند و مشخصاً در دو روستای شاکریه و اُفل در حال خدمت رسانی، پاکسازی منازل و ایجاد سیل بند در اطراف روستا هستند.

وی با اشاره به ویرانی های حاصل از وقوع سیلاب، افزود: همه منازل روستاهای سوسنگرد تا یک الی دو متر در زیر آب فرو رفته اند و اکثر این مناطق دیگر قابل سکونت نیستند و امنیت لازم برای اسکان مجدد را ندارند و امیدواریم با فروکش کردن آب، دستگاه های دولتی هر چه سریعتر نسبت به بازسازی منازل این عزیزان اقدام کنند.

حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: حفظ راه های ارتباطی روستاها با مناطق دیگر از دیگر مسائل مهمی است که مورد توجه امدادگران قرار گرفته است. طلاب جهادی حاضر در این روستاها توانستند با ایجاد سیل بندها میزان آب موجود در جاده های روستایی که تا یک متر زیر آب بودند را تا حد بسیاری کاهش داده و مسیرهای ارتباطی این روستاها را بازگشایی کنند.

وی با بیان این که حضور طلاب و روحانیان جهادی در این اعزام ها هدفمند است، گفت: علاوه بر امدادرسانی های عمرانی برخی طلاب نیز در عرصه تبلیغی فرهنگی برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان روستا فعالیت چشمگیری داشته اند. و بسیاری از مردم این مناطق بارها اظهار می کردند که حضور شما روحانیون موجب آرامش و آسایش ما شده است.

حجت الاسلام ارشاد در پایان با اشاره به تداوم کمک های مردمی به مناطق سیل زده، گفت: هم اکنون کمبود امکانات اولیه همچون غذا، پوشاک و... وجود ندارد و غذای گرم در هر وعده به دست مردم می رسد، اما مهم ترین مسئله ادامه کمک های مردمی در بازسازی منازل و تجهیز آن است زیرا با این سیلاب همه زیرساخت های روستاها از بین رفته و منازل دیگر قابل سکونت نیستند. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha