چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سبك زندگي مهدوي

حوزه/ استاد دانشگاه گفت: مقدمه رسیدن به جامعه آرمانی در اسلام ایجاد خانواده ای است که بر اساس معیارها و ارزش های دینی تشکیل شده و توانایی ایجاد نسل صالح و منتظر را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، آقای رزاقی در نشست علمی- پژوهشی با عنوان«سبک زندگی مهدوی» در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ریحانه الرسول(سلام الله علیها) جویبار بیان کرد: سبک زندگی که از بینش ها، گرایش ها و کنش های اشخاص برمی خیزد، در انتخاب نوع زندگی و شکل دادن به عملکرد و رفتار، صحبت کردن، نشستن، برخاستن، راه رفتن، تربیت فرزند، گفتگو کردن تاثیر به سزایی دارد.

وی افزود: سبک زندگی مهدوی، شیوه زندگی کردن و تجلی گر زندگی منتظرانه بوده که بر گرفته از الگوی جامعه مهدوی و در راستای رسیدن به جامعه موعود و آرمانی است.

استاد دانشگاه تصریح کرد: مهدویت و انتظار، سرمایه های معنوی هستند که می توانند منبع و منشاء معارف و سبک های مطلوبی برای زندگی فردی، اجتماعی و آینده نگر باشند و به همین جهت می توانند تاثیر خاصی بر شیوه زندگی ما یعنی دانش آموختن، کار کردن، ارتباط با مردم و غیره داشته باشند..

وی در ادامه اعلام کرد: خانه و خانواده هسته مرکزی اجتماع را تشکیل داده و مهمترین پایگاه تربیت و انسان سازی به شمار می روند؛ در حقیقت، مقدمه رسیدن به جامعه آرمانی در اسلام ایجاد خانواده ای است که بر اساس معیارها و ارزش های اسلامی تشکیل شده و توانایی ایجاد نسل صالح و منتظر را داشته باشد.

رزاقی در پایان خاطر نشان کرد: یكی از ویژگی های منتظران واقعی آن است كه پیوسته در صدد شناخت و معرفی الگوی مناسب برای خود و خانواده باشد و با مطالعه در سیره آن حضرت به دنبال معیار و ملاك اساسی در زندگی فردی و اجتماعی مخصوصا تشكیل خانواده ای دینی و ولایی است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha