جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نیّره فضائلی مدیر مدرسه علمیه خدیجه(س) تهران

حوزه/ خانم فضائلی گفت: به زودی رشته تخصصی نهج البلاغه و پذیرش کارشناسان نهج البلاغه پژوهی در مقطع سطح سه در مرکز پژوهش و مطالعات تخصصی نهج البلاغه وابسته به مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) راه اندازی می شود.

خانم نیّره فضائلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر گفت: مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) توفیق این را داشت که از سال 90 به صورت موضوعی و تخصصی پژوهش های علمی خود را حول محور نهج البلاغه پیگیری نماید. در این مدت توانستیم طلاب و اساتید علاقمند در این موضوع را شناسایی و دعوت به همکاری نماییم.

وی افزود: با همکاری طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) و دیگر علاقمندان از دانشگاه ها و مراکز حوزوی، نشست های علمی در موضوع نهج البلاغه پژوهی تشکیل شد و در ادامه به صورت جزئی تر و تخصصی پژوهش های علمی با محوریت نهج البلاغه دنبال شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: موضوعاتی پژوهشی همچون «اخلاق عملی در آینه کلام علوی»، «صدق در نهج البلاغه»، «حقوق در نهج البلاغه»، «حقوق خانواده در نهج البلاغه» از جمله مباحث مهمی بود که مورد پژوهش قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با ادامه این روند و شناخته شدن مدرسه علمیه به عنوان یک حوزه پژوهشی با محوریت نهج البلاغه، تصمیم گرفتیم این حوزه را به عنوان مرکز پژوهشی و مطالعات تخصصی نهج البلاغه ثبت و معرفی کنیم و این درخواست به مسئولان حوزه های علمیه خواهران تقدیم شد که الحمدلله با مشاهده نتایج علمی این حوزه با این امر موافقت شد.

استاد حوزه علمیه گفت: این مرکز با هدف ایجاد زمینه های انس با نهج البلاغه در بین طلاب، شناساندن علمی نهج البلاغه به جامعه، تولید علم در عرصه علوم اسلامی با محوریت نهج البلاغه، پرورش و تربیت پژوهشگران متخصص در موضوع نهج البلاغه، تلاش برای ترویج سبک زندگی اسلامی بر مبنای الگوی اخلاق علوی، گسترش فضای پژوهشی و کاربردی در زمینه نهج البلاغه شناسی، و ارائه دستاوردهای پژوهشی در برابر چالش های اجتماعی معاصر راه اندازی می شود و حوزه های علمیه می توانند در این زمینه نقش آفرینی مهمی داشته باشند.

خانم فضائلی در پایان خاطرنشان کرد: راه اندازی رشته تخصصی نهج البلاغه و پذیرش کارشناسان نهج البلاغه پژوهش در مقطع سطح سه از دیگر اهداف مهم در راه اندازی این مرکز می باشد که تاکنون در حوزه های علمیه به این موضوع پرداخته نشده است.

گفتنی است؛ مرکز پژوهش و مطالعات تخصصی نهج البلاغه وابسته به حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) فردا با حضور حجت الاسلام والمسلمین حصاری معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، طلاب، اساتید و دانشجویان نهج البلاغه، فردا ساعت 9 صبح در محل مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) برگزار می شود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha