جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجلیل از اساتید حوزه علمیه مازندران

در آستانه روز معلم جمعی از اساتید مدارس علمیه استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندرانٰ در آستانه روز معلم جمعی از اساتید مدارس علمیه استان، با حضور مدیر حوزه علمیه مازندران تجلیل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در این مراسم به نقش اساتید در پرورش طلاب نخبه و مهذب اشاره کرد و گفت: اساتید در خط مقدم تربیت و پرورش طلاب حوزه قرار دارند.

وی با بیان این که اساتید به دلیل ارتباط نزدیک با طلاب نقش مهمی در رشد علمی و اخلاقی آنها دارند، ادامه داد: طلبه ای که در درس استادی حاضر می شود علاوه بر علم آموزی، اخلاق، رفتار و اعمال استاد نیز برای طلبه الگو است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیاری از شخصیت های بزرگ امروز حوزه از محضر اساتید بنام و برجسته ای کسب فیض کرده اند، افزود: ارتباط صمیمی اساتید با طلاب علاوه بر رشد علمی طلبه در بعد اخلاقی و تربیتی و نیز بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین وظایف اساتید حوزه تربیت اخلاقی و معنوی طلاب در کنار انتقال علوم حوزوی است، ادامه داد: جامعه امروز با طلاب مهذب و با اخلاق به راحتی ارتباط برقرار می کند و الگو می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که اساتید در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی طلاب نقش محوری را عهده دارند، گفت: طلاب باید در کنار تقویت علم و اخلاق در خود نسبت به مسائل روز جامعه نیز اشراف داشته باشند و اساتید در این بخش بسیار می توانند نقش آفرین باشند.

وی در ادامه سخنان خود مازندران را استانی با پیشینه حوزوی معرفی کرد و با بیان این که شخصیت های بزرگی در طول تاریخ در مدارس علمیه استان تربیت و پرورش یافتند که امروز مایه فخر و مباهات جامعه اسلامی هستند، گفت: امروز نیز این پایگاه مهم علمی و دینی باید با همکاری و همراهی بیشتر مدیران و اساتید مدارس علمیه همچون گذشته در سطح کشور بدرخشد.  

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha