شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر بازار در آستانه ماه رمضان، گفت: در حال حاضر به دلیل تحریم ها اقتصادی دشمن به کشورمان و همچنین برخی سوء مدیریت ها شاهد فشار اقتصادی به مردم هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسئولان فرهنگی شهرستان نکا با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه یک فرصت مغتنمی برای ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه است.

وی با بیان این که باید بسترهای لازم برای استقبال مناسب از ماه میهمانی خدا در جامعه فراهم شود، افزود: ماه مبارک رمضان به عنوان ماه میهمانی خدا یک فرصت ارزشمندی است که خداوند متعال به بندگان خود عطا کرده تا از معنویت و فضیلت های حاصل از آن در جهت ساخت و پالایش درون بهره گیرند.

حجت الاسلام لائینی همچنین بر ضرورت نظارت بیشتر مسئولان بر شرایط بازار در آستانه ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: نباید در آستانه ماه میهمانی خدا مردم مؤمن ما به دلیل عدم نظارت مسؤولان با گرانی های افسار گسیخته مواجه شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که در حال حاضر به دلیل تحریم ها اقتصادی دشمن به کشورمان و همچنین برخی سوء مدیریت ها شاهد فشار اقتصادی به مردم هستیم، تصریح کرد: امیدواریم نظارت و پیگیری مسئولان در آستانه ماه مبارک رمضان بر بازار دو چندان شود تا کمی از آلام مردم مؤمن ما کاسته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید اشاره کرد و گفت: به طور حتم  بسیاری از مشکلات اقتصادی کشورمان با تحقق شعار امسال رفع خواهد شد.

امام جمعه نکا با بیان این که در تقویت و رونق تولید مسائل فرهنگی نیز نقش بسیار مهمی دارند، افزود: در کنار حمایت های دولتی برای رونق این بخش، مسؤولان و متولیان حوزه فرهنگی نیز وظیفه دارند در جهت نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولید داخل بیشتر تلاش کنند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که متأسفانه هنوز فرهنگ استفاده از کالای داخلی در جامعه نهادینه نشده است، بیان داشت: تحقق شعار سال نیازمند یک عزم ملی در همه ابعاد به ویژه فرهنگی است.

وی با بیان این که متأسفانه بخشی از جامعه ما همچنان بر ضرورت استفاده از کالای غیر ایرانی تأکید دارند، گفت: باید ضرورت و اهمیت استفاده از کالای ایرانی به خوبی برای مردم  تبیین و تشریح شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان به مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که توجه متولیان فرهنگی به این بخش باید بیشتر معطوف شود، گفت: موضوع عفاف و حجاب باید به دغدغه همیشگی مسئولان کشور تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha